۰ نفر

در راستای مبارزه با فقر صورت گرفت

افزایش درآمد افراد فقیر ایتالیا به ۷۸۰یورو

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۱۳
کد خبر: 292228
افزایش درآمد افراد فقیر ایتالیا به ۷۸۰یورو

نخست وزیر ایتالیا در راستای مبارزه با فقر مطلق در این کشور که بیش از ۵ میلیون نفر با آن دست و پنجه نرم می کنند، وعده افزایش درآمد این قشر را به ۷۸۰ یورو در ماه داد.

به گزارش رویترز، «گیوسپی کونت» نخست وزیر دولت ایتالیا گفت: در پاییز سال جاری میلادی، دولت اصلاحات ساختاری گسترده ای را معرفی خواهد کرد؛ ضمن اینکه بودجه سال ۲۰۱۹ میلادی هم سخت گیرانه خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وی تصریح کرد که وزرای او به دنبال کم کردن کاغذبازی و مبارزه با فقر در اولیت آنها قرار دارد. «کونت» گفت: به منظور احیاء کشور و اقتصاد خود را برای یکسری اصلاحات ساختاری اساسی در راستای رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی آماده کرده ایم؛ ضمن اینکه مبارزه با فساد و سرعت بخشیدن به نظام عدالت در دستور کار ما قرار دارد که برای سرمایه گذاران خارجی این موضوعات مهم تلقی می شود.

نخست وزیر ایتالیا همچنین وعده اصلاح قوانین مالیاتی و معرفی برنامه ای تحت عنوان «دستمزد شهروندان» را که کاملا عملیاتی است را داد و بر اساس این برنامه درآمد افراد فقر به ۷۸۰ یورو معادل ۸۹۱ دلار افزایش پیدا می کند.

وی خاطر نشان کرد که دولت او تمام اقدامات ممکن را برابر مبارزه با فقر مطلق که بیش از ۵ میلیون نفر در ایتالیا به آن مبتلا هستند را در پیش خواهد گرفت.