۰ نفر

افشاگری کارمند سابق کاخ سفید درباره "نژادپرستی و زوال عقل" ترامپ

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۱۳
کد خبر: 292161
افشاگری کارمند سابق کاخ سفید درباره "نژادپرستی و زوال عقل" ترامپ

یک کارمند سابق کاخ سفید در کتاب جدیدش مدعی شد، مدارکی از توهین‌های نژادی از سوی دونالد ترامپ وجود دارد و ترامپ در رویدادهای متعددی که بدون همسرش در آن‌ها حاضر شده، "همچون سگی بدون افسار" رفتار می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اوماروسا مانیگو نیومن، کارمند سابق کاخ سفید در کتاب جدید خود با نام "روانی" که قرار است در ۱۵ اوت به بازار عرضه شود، فهرستی از اتهامات رسواکننده را علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطرح می‌کند.

کاخ سفید می‌گوید، این کتاب "پر از دروغ و اتهامات غلط" است.

مانیگو نیومن که در برنامه تلویزیونی "کارآموز" با محوریت زندگی واقعی دونالد ترامپ نیز حضور داشت و پس از آن به عنوان مشاور ارشد او فعالیت کرد، در کتاب خود اتهامات متعددی را علیه ترامپ مطرح کرده و از او تصویری گیج، خودشیفته، زن‌ستیز و متزلزل ارائه کرده است.

او اظهار کرد، پس از سال‌ها دفاع از ترامپ به این نتیجه رسیده است که او فردی "متعصب" است.

او در کتاب خود می‌نویسد: نمی‌خواستم این را باور کنم. من چیزهایی که مردم درباره او می‌گفتند را تکذیب کردم چون آن‌ها او را آن طور که من می‌شناختمش، نمی‌شناختند. باید رنج پی بردن به نژادپرستی او با چشمان خودم و شنیدن حرف‌های او با گوش‌های خودم را بارها تجربه می‌کردم تا دیگر نتوانم آن را انکار کنم.

او همچنین بدون مدرک مدعی شده است که فیلم‌هایی از ترامپ وجود دارد که طی برنامه تلویزیونی او ضبط شده‌اند و نشان می‌دهند که ترامپ چندین بار از الفاظ توهین‌آمیز درباره سیاهپوستان استفاده می‌کند.

مانیگو نیومن تایید کرده است که هیچ‌گاه نتوانسته این فیلم‌ها را ببیند یا بشوند اما به سه منبع بدون نام اشاره می‌کند که محتوای این فیلم‌ها را توضیح داده‌اند.

این کارمند سابق کاخ سفید همچنین مدعی شده است که افرادی وابسته به ترامپ تلاش‌ کرده‌اند که به او حق‌السکوت بدهند.

او می‌گوید، هنگامی که کاخ سفید را ترک کرد به او پرداخت ماهانه مبلغ ۱۵ هزار دلاری پیشنهاد شد تا در کمپین ۲۰۲۰ ترامپ مسئولیت "سمتی ارشد" را برعهده گیرد اما این پیشنهاد با توافق سکوت بسیار سختگیرانه‌ای همراه بود.

او گفته‌ است، پس از رد کردن این پیشنهاد، "سیلی" از نامه‌ها را از سوی وکلای مدافع رییس جمهور آمریکا دریافت کرده که طی آن‌ها از او خواسته بودند که "درباره ترامپ ساکت بماند و در غیر این صورت عواقبی متوجه او خواهد بود".

مانیگو نیومن در سراسر کتابش ترامپ را "عاشق درگیری، هرج و مرج و اغتشاش" توصیف می‌کند و می‌نویسد: او عاشق دیدن مردم در حالت بحث و جدل است.

او همچنین مدعی شده است که بارها شاهد رفتار نامناسب ترامپ در رویدادهای متعددی از جمله جشن‌های تولد و رقابت‌های گلف بوده که بدون شرکت همسرش در آن‌ها حاضر شده است.

اوماروسا اظهار کرده است که ترامپ نشانه‌هایی از " کاهش توان ذهنی دارد که نمی‌توان آن را انکار کرد". او تا آن جا پیش رفته که تحقیقاتی را در خصوص مصرف کوکاکولای رژیمی و ارتباط آن با زوال عقل و سکته مغزی نیز منتشر کرده است.

کاخ سفید از مطالب این کتاب انتقاد کرده و برای نوشتن درباره آن به آسوشیتدپرس تاخته است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد: "این کتاب به جای پرداختن به حقایق درباره اقدامات خوبی که ترامپ و دولتش برای موفقیت و امنیت آمریکا انجام می‌دهند، پر شده از دروغ‌ها و اتهامات غلط. جای تاسف است که یک کارمند سابق خشمگین کاخ سفید در پی سودجویی از این حملات بی‌اساس است و بدتر از آن این است که رسانه‌ها چارچوبی را در اختیار او گذاشته‌اند."