۰ نفر

نخست‌وزیر روسیه:

آمریکا علیه روسیه اعلان جنگ اقتصادی کرده است

۱۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷
کد خبر: 291787
آمریکا علیه روسیه اعلان جنگ اقتصادی کرده است

نخست‌وزیر روسیه، تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های این کشور را «اقدام جنگی در حوزه اقتصاد» دانسته و تهدید کرد مسکو نیز اقدام تلافی‌جویانه علیه واشنگتن انجام خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه امروز (جمعه) گفت که تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های روسیه، به مثابه اعلان جنگ اقتصادی علیه مسکو است.

مدودف طی بازدید از مناطق شرقی روسیه، تاکید کرد که اگر بانک‌های روسیه از تحریم‌های آمریکا آسیب ببینند، مسکو نیز اقدامات تلافی‌جویانه اقتصادی و سیاسی علیه واشنگتن اجرا خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی توضیح داد: «نمی‌خواهم درباره گزارش تحریم‌های آتی صحبت کنم ولی یک چیز را می‌گویم؛ اگر محدودیت‌هایی روی عملیات بانکی یا استفاده از برخی واحدهای پولی اعمال شود، می‌توان آن را اعلان آشکار جنگ اقتصادی دانست».

نخست‌وزیر روسیه با ضروری دانستن واکنش روسیه به این جنگ اقتصادی آمریکا، گفت: «نیاز به این جنتگ اقتصادی، به صورت سیاسی یا از طرق دیگر، پاسخ دهیم. و دوستان آمریکایی ما باید این را درک کنند».

ایالات متحده شامگاه چهارشنبه به بهانه نقش ادعایی روسیه در مسمومیت جاسوس دوجانبه انگلیسی، دور جدیدی از تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه اعمال کرد. (+) همچنین مجلس سنای آمریکا پیشتر با تصویب قانونی، محدودیت‌هایی را برای تراکنش‌های بانکی روسیه با سیستم مالی آمریکا و واحد پول دلار اعمال کرد.