۰ نفر

تلاش سفیر سوئیس برای تحکیم روابط با ایران

۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۹
کد خبر: 290887
تلاش سفیر سوئیس برای تحکیم روابط با ایران

صبح امروز، سفیر سوئیس در نشستی با رییس سازمان ملی استاندارد ایران، بر تحکیم روابط اقتصادی بین ایران و سوئیس تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست با اشاره به ساختار جدید سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این سازمان زیر نظر مستقیم رییس جمهور و رییس آن در جایگاه معاون رییس جمهور قرار گرفته است.

وی گفت: سازمان ملی استاندارد ایران با عضویت  در مجامع بین المللی و در راس آن سازمان بین المللی استاندارد در تلاش برای ایجاد و توسعه روابط مثبت با سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی است.

پیروزبخت با اشاره به هماهنگی سازمان ملی استاندارد ایران با سایر نهادها افزود: این سازمان به عنوان نهادی تخصصی و ناظر بر کیفیت محصولات  از هیچ کوششی برای تحکیم و توسعه روابط تجاری با سایر کشورها دریغ نخواهد کرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به حضورش در مجمع عمومی سازمان بین المللی استاندارد که در ماه آتی در ( ایزو ) برگزار می شود از مذاکرات با روسای استاندارد سایر کشورها در آن مجمع به ویژه رییس استاندارد سوئیس خبر داد.

سفیر سوئیس در ایران هم به همکاری خوب شرکت های بزرگ صنعتی سوئیس در ایران اشاره و تاکید کرد: فعالیت های شرکت های سوئیسی با قوت در ایران ادامه می یابد.

مارکوس لایتنر با بیان اینکه شرکت های فعال سوئیسی در ایران از جمله شرکت های برتر سوئیس هستند گفت: امیدوارم سایر شرکت های فعال در سوئیس با الگو قرار دادن شرکت های برتر حاضر در ایران، از ظرفیت های اقتصادی و تجاری ایران برای فعالیت های خود بهره مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع  استاندارد و کنترل کیفیت محصولات گفت: سازمان ملی استاندارد ایران در مقایسه با مرکز استاندارد سوئیس از جایگاه، ظرفیت و گستردگی فعالیت بالاتری برخوردار است.

مارکوس لایتنر همچنین خواستار تشکیل کارگروههای فنی و تخصصی به منظور ارتقا و تقویت همکاری میان سازمانهای مرتبط با تجارت میان دوکشور شد.

وی به حضور موفق شرکتهای بازرسی همکار سوئیسی با سازمان ملی استاندارد ایران اشاره و ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شرکتهای بیشتری با سازمان ملی استاندارد ایران همکاری اقتصادی داشته باشند.

سفیر سوئیس از حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مجمع عمومی ایزو در آینده نزدیک استقبال کرد و از ایشان دعوت کرد تا از مرکز استاندارد سوئیس بازدید کند.