۰ نفر

سودسهام آسیایی کاهش یافت

ورود سهام ژاپن و چین به محدوده قرمز

۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 290847
ورود سهام ژاپن و چین به محدوده قرمز

روز دوشنبه، با ورود سهام چینی و ژاپنی به محدوده قرمز تحت تاثیر بالا گرفتن تنش‌های تجاری آمریکا-چین، سهام آسیایی سودهای خود را از دست داد.

به گزارش رویترز، روز دوشنبه، با ورود سهام چینی و ژاپنی به محدوده قرمز تحت تاثیر بالا گرفتن تنش‌های تجاری آمریکا-چین، سهام آسیایی سودهای خود را از دست داد، هرچند تلاش‌های پکن برای جلوگیری از افت شدید یوآن، به تقویت ارزهای منطقه کمک کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، روند بازار نشان می‌دهد که سهام اروپایی با مقادیر بالاتری باز خواهند شد؛ فوتسی لندن ۰.۰۷ درصد بالاتر معاملات خود را آغاز خواهد کرد. ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ امروز ۰.۰۸ درصد بالا رفت.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن، بیشتر سودهای امروز خود را از دست داد و تنها ۰.۳ درصد رشد را برای خود ثبت کرد. این شاخص در معاملات امروز تا ۱ درصد هم بالا رفته بود.

سهام چین به محدوده قرمز سقوط کرد و شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی‌۳۰۰ و کامپوزیت شانگ‌های، هر کدام بیش از ۱ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

نیکی ژاپن و کوسپی کره‌جنوبی هر کدام ۰.۱ درصد افت کردند.

شاخص جهانی سهام ام‌اس‌سی‌آی، که سهم ۴۷ کشور جهان را دنبال می‌کند، ۰.۰۸ درصد پایین آمد.

درحالی که روز جمعه چین تعرفه‌هایی را برای ۶۰ میلیارد دلار از واردات آمریکا، اعلام کرد و یک دیپلمات ارشد چینی هم تردیدهایی را در مورد چشم‌انداز مذاکرات این کشور با آمریکا به وجود آورد، جنگ تجاری دوباره به یک مسأله زنده در بازارهای مالی تبدیل شد.