۰ نفر

مهاجران بیشتر به بازار کار کدام کشورها جذب می‌شوند؟

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۱۶
کد خبر: 289436

مهاجران بیشتر به بازار کار کدام کشورها جذب می‌شوند؟

در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۳ درصد مهاجران خارجی به اتحادیه اروپا موفق شدند جذب بازار کار این کشورها شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در سال ۲۰۱۷ مهاجران ۲۰ تا ۶۴ ساله خارجی توانسته‌اند خود را با جامعه میزبان تطابق داده و کار پیدا کنند؛ ۶۳ درصد مهاجران خارج از اتحادیه اروپا، ۷۳ درصد دورگه‌ها و ۷۵.۴ درصد مهاجرانی که از یک کشور عضو اتحادیه اروپا به کشور عضو دیگری مهاجرت کرده‌اند، موفق شدند کار پیدا کنند.

برای مهاجران خارج از اتحادیه اروپا، جمهوری چک بهترین کشور بوده است و ۷۹.۴ درصد از مهاجران خارج از اتحادیه اروپا در بازار کار این کشور جذب شده‌اند. رومانی با ۷۶.۳ درصد، پرتغال با ۷۴.۵ درصد و لهستان با ۷۳ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

هم‌چنین انگلیس با ۸۳.۶ درصد، بهترین عملکرد را در اشتغال‌زایی برای مهاجران از کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا داشته است و پس از این کشور، پرتغال با ۸۲.۷ درصد، سوئد با ۸۰.۷ درصد و استونی با ۸۰.۲ درصد قرار دارند. در بین دورگه‌ها هم بهترین عملکرد در اختیار سوئد با ۸۵.۵ درصد، آلمان با ۸۱.۶ درصد و هلند با ۸۰.۵ درصد بوده است.

از سوی دیگر یونان کمترین اشتغال‌زایی برای دورگه‌ها را با ۵۸.۱ درصد داشته است. بلژیک هم با ۵۲ درصد کمترین اشتغال‌زایی برای مهاجران خارج از اتحادیه اروپا را داشته است.