۰ نفر

بدهی دولت فرانسه بالا است؛

هشدار صندوق بین‌المللی پول به دومین اقتصاد بزرگ اروپا

۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۷
کد خبر: 288787
هشدار صندوق بین‌المللی پول به دومین اقتصاد بزرگ اروپا

صندوق بین‌الملل پول اعلام کرد اقتصاد فرانسه به کمک تعدیلات ساختاری و بهبود در محیط خارجی سطوح رشد بالایی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در گزارش صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد فرانسه آمده است: فرانسه یکی از کشورهایی است که به خوبی به توصیه‌های صندوق عمل کرده است و اصلاحاتی نظیر تغییر قوانین مالیاتی و بازار کار، جان تازه‌ای به اقتصاد این کشور بخشیده است. با این حال هنوز اصلاحات دیگری باقی مانده است که باید انجام شود که از جمله آن‌ها می توان به تغییر قوانین بیمه بیکاری و آموزش حرفه‌ای به کارکنان نام برد.

صندوق به مقامات فرانسوی پیشنهاد کرده است برای کاهش نرخ بیکاری، اصلاحات باقی مانده نظیر افزایش مهارت کارکنان از طریق آموزش را جدی‌تر بگیرند و به دنبال افزایش بهره وری و دستمزدها به ویژه در بین کارکنان جوان‌تر باشند.

کاستن از موانع قانونی نیز یکی دیگر از راهکارهای مورد اشاره صندوق برای کمک به رشد بخش خصوصی  و افزایش نوآوری و اشتغال زایی بوده است.  به گفته صندوق نیاز است که از طریق تقویت بخش مالی، به تقویت بخش خصوصی در این کشور توجه بیشتری شود چرا که سهم دولت از اقتصاد در فرانسه، یکی از بالاترین نرخ ها در بین کشورهای پیشرفته است.

به گفته صندوق بین المللی پول، دولت فرانسه نیاز دارد تا فورا به کاهش بدهی های دولتی بپردازد تا از این طریق بتواند حمایت های اجتماعی خود را افزایش دهد.