۰ نفر

تظاهرات گسترده مردم انگلیس در مخالفت با سفر ترامپ به لندن

۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۵
کد خبر: 284935
تظاهرات گسترده مردم انگلیس در مخالفت با سفر ترامپ به لندن

موج عظیمی از مخالفان رئیس‌جمهوری آمریکا به دعوت نهادهای حقوق بشری و مخالف جنگ روز جمعه در لندن دست به تظاهرات زدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ده ها هزار تن از تظاهرکنندگان در این حرکت اعتراضی در مقابل ساختمان بی.بی.سی تجمع کرده و شعارهایی را علیه دونالد ترامپ و سیاست‌های او سر می‌دهند. آن‌ها پارچه نوشته‌ها و شعارنوشته هایی را در دست دارند که در آن حضور رئیس جمهوری آمریکا در انگلیس، سیاست های او و حمایت انگلیس از ترامپ محکوم شده است. 
شرکت‌کنندگان همچنین قرار است حدود یک ساعت دیگر به سمت میدان مشهور ترافلگار لندن راهپیمایی و اوج مخالفت خود با ترامپ را به نمایش بگذارند. پیش‌بینی می‌شود که با نزدیک شدن به ساعات پایانی اداری، جمع بیشتری از معترضین به این حرکت اعتراضی بپیوندند. 
سایمون یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت که از آمدن رئیس‌جمهوری آمریکا به کشورش متأسف است. وی افزود' ترامپ نماد خشونت، نژادپرستی، بیگانه هرسی و نفرت از زنان است و به نشان اعتراض علیه رفتارهای بد او در این تجمع حاضر شده است.'
وی ادامه داد: ما همچنین به مردم سراسر جهان پیام می‌دهیم که در مقابل ترامپ ایستادگی کنند چون ما در انگلیس به او خوشامد نمی‌گوییم و سیاست‌هایش را برنمی‌تابیم.
مراد قریشی، رئیس بزرگ‌ترین کارزار ضد جنگ موسوم به «ائتلاف توقف جنگ» نیز گفت: مردم انگلیس از سال گذشته که ترامپ قرار بود به این کشور سفر کند خشم خود را نگه‌داشته و امروز به نمایش گذاشتند. رئیس‌جمهوری آمریکا یک مروج جنگ است. فقط کافی است به کارهایی را که از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری‌اش صورت داده نگاه کنید. او گفته بود به افغانستان نیرو نمی‌فرستد اما فرستاد، علیه مسلمانان سیاست ضد مهاجرتی در پیش‌گرفته و از توافق‌های بین‌المللی به‌ویژه توافق هسته‌ای با ایران که ضامن برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه می‌باشد خارج‌شده است.
وی افزود: نکته مهمی که درباره فرمان ضد مهاجرتی ترامپ علیه کشورهای عمدتاً مسلمان تأکید داشته‌ام این است که هیچ‌کدام از آن‌ها در جریان حمله تروریستی 11 سپتامبر نقشی نداشته اما او بر انجام اشتباهات خود اصرار دارد. در کل به نظر من ترامپ یک زورگو است و بایستی جلوی او را گرفت. بایستی بداند به‌اندازه‌ای که تصور می‌کند اصلاً محبوبیتی ندارد.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا دیروز (پنجشنبه) بعدازظهر در میان تدابیر شدید امنیتی وارد انگلیس شد. وی بدون گفت‌وگو با رسانه‌ها که در چنین سفرهایی مرسوم است، بلافاصله با بالگرد، راهی اقامتگاه سفیر آمریکا در انگلیس واقع در مرکز لندن شد.
هم‌زمان جمع کثیری از مخالفان او دیروز و امروز در نقاط مختلف انگلیس دست به تظاهرات زده‌اند. معترضین دیروز در مقابل اقامتگاه جانسون تجمع کرده و در شعارهای خود عنوان کردند که به ترامپ در انگلیس خوش‌آمد نمی‌گویند. 
روز جمعه نیز بالون تمسخرآمیز ترامپ که به شکل نوزادی خشمگین از چهره وی طراحی‌شده بر فراز ساختمان پارلمان به پرواز درآمد و سپس تظاهرات گسترده ای توسط زنان در مخالفت با ترامپ برگزار شد. سایر گروه‌های معترض نیز در بیش از 60 شهر دیگر انگلیس قرار است تظاهرات ضد ترامپ برگزار کنند.
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس نیز گفته است: «ترزا می درزمانی ترامپ را به کشورمان دعوت کرد که سیاست‌های خطرناک و غیرانسانی وی، جان و سلامت میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند».
نخست‌وزیر انگلیس عصر دیروز (پنجشنبه) در کاخ بلنهایم در آکسفوردشایر میزبان ترامپ و همسرش ملانیا در یک ضیافت شام رسمی بود. دو طرف همچنین از بیم رویارویی با معترضان در چکرز اقامتگاه خارج از شهر نخست‌وزیر انگلیس، با یکدیگر ملاقات کردند.