۰ نفر

تورم ونزوئلا ۴۶ هزار درصدی شد

۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۲۲
کد خبر: 284378
تورم ونزوئلا ۴۶ هزار درصدی شد

شاخص قیمت مصرف کننده در ونزوئلا در ۱۲ ماهه منتهی به ژوئن امسال به ۴۶ هزار و ۳۰۵ درصد رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که نرخ تورم در کشور بحران زده ونزوئلا همچنان در حال افزایش است، کنگره این کشور که کنترل آن در اختیار مخالفان دولت قرار دارد اعلام کرد، شاخص قیمت مصرف کننده در ونزوئلا در 12 ماهه منتهی به ژوئن امسال به 46 هزار و 305 درصد رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، دولت نیکولاس مادورو، حدود 3 سال است که انتشار شاخص های اقتصادی ونزوئلا را متوقف کرده و این مسئله سبب شده تا قانونگذاران مخالف دولت به تنها منبع انتشار آمارهای اقتصادی این کشور تبدیل شوند.

به گفته آنجل آلوارادو، نماینده مخالف عضو کنگره، نرخ تورم ونزوئلا در ماه ژوئن به 128.4 درصد رسیده که بیشترین نرخ تورم در سال جاری میلادی بوده است.

آلوارادو افزود: «این بالاترین نرخ تورمی است که تاکنون ونزوئلا تجربه کرده است.»

دولت نیکولاس مادورو در انتخابات ماه می مجددا به پیروزی رسید، اما چند دولت خارجی، دولت ونزوئلا را به تقلب در انتخابات متهم کرده و گفته اند اقداماتی را برای بهبود وضعیت در این کشور آمریکای لاتین به اجرا خواهند گذاشت. مادورو تاکید کرده که انتخابات آزاد و عادلانه برگزار شده و مشکلات کشور نتیجه «جنگ اقتصادی» ای است که روسای شرکت های تجاری مخالف دولت به راه انداخته و قیمت ها را به صورت خودسرانه بالا برده اند.