۰ نفر

بورس‌های اروپایی در بالاترین سطوح دو هفته اخیر

۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر: 284266

بورس‌های اروپایی در بالاترین سطوح دو هفته اخیر

با بازگشت خوش‌بینی‌ها نسبت به اقتصاد جهانی، بورس‌های اروپایی توانستند با وجود جنگ تجاری میان چین و آمریکا و اختلافات کابینه در انگلیس روندی صعودی داشته باشند.

به گزارش رویترز، شاخص " استاکس ۶۰۰" که دربردارنده نماد ۶۰۰ شرکت مهم و بزرگ اروپایی است، با ۰.۶ درصد افزایش به بالاترین سطح خود از دوم ژوئن امسال تاکنون رسید. در آلمان شاخص " دکس" با ۰.۴ درصد افزایش بسته شد و شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۹ درصد افزایش، یکی از موفق‌ترین شاخص‌های اروپایی تازه‌ترین معاملات بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آمارهای نیرومند از وضعیت اشتغال در آمریکا، سهامداران را نسبت به کاهش پیامدهای افزایش محدودیت‌های تجاری امیدوارتر کرده است. تحلیلگران موسسه " کپیتال گروپ" لندن نوشتند: تعرفه‌های تجاری مساله جدیدی نیست، بازارها از یک ماه قبل خود را آماده مواجهه با آن کرده بودند. شرایط کنونی از رشد بیشتر بخش مالی حمایت می‌کند که به شاخص‌ها اجازه می‌دهد بالاتر بروند.

یکی دیگر از عوامل محرک بورس‌های اروپایی، انتشار گزارش رشد بیش از حد انتظار صادرات آلمان در ماه می بود که نگرانی سهامداران از تحت تاثیر قرار گرفتن بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا از جنگ تعرفه‌ها را کاهش داد. میروسلاو ماتیکا - استراتژیست سهام بانک " جی پی مورگان" نوشت: معتقدیم زمان خوبی برای خرید سهام رو به رشد و بهره‌برداری از آن‌ها در نیمه دوم سال فرا رسیده است.

نمادهای زیمنس و اشنایدر الکتریک شاهد بیشترین کاهش و نمادهای اچ اس بی سی و ایرفرانس- کی ال ام شاهد بیشترین افزایش در قیمت خود در معاملات بودند.