۰ نفر

یورواستات منتشر کرد؛

همه چیز درباره کشاورزی اتحادیه اروپا

۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۹
کد خبر: 282527
همه چیز درباره کشاورزی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا 70 درصد زمین‌های کشاورزی کمتر از 5 هکتار دارند و 11 درصد مدیران کشاورزیشان کمتر از 40 سال سن دارند،‌ تولیدات کشاورزی 28 عضو این اتحادیه را تنها 4 کشور تولید می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یورو استات در جدیدترین گزارشی به آمارهای کشاورزی اتحادیه اروپا پرداخته است.

اتحادیه اروپا بیش از 28 کشور اروپایی را شامل می‌شود و کشاورزی در این منطقه از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است. 10.3 میلیون کشاورز در این منطقه مشغول هستند. دو سوم این کشاورازن دارای زمین‌های کشاورزی کمتر از 5 هکتار دارند و 11 درصد مدیران بخش کشاورزی کمتر از 40 سال سن دارند.

اتحادیه اروپا اندکی بیش از 171 میلیون هکتار زمین کشاورزی دارند که حدود 40 درصد کل زمین‌های اتحادیه اروپا را شامل می‌شود. این سطح زمین کشاورزی توسط 10.3 میلیون کشاورز و مدیران بخش کشاورزی هدایت می‌شوند.

اکثر اتحادیه اروپا کشاورزی خرد دارند، دو سوم آنها میانگین زمین‌های کشاورزی‌شان کمتر از 5 هکتار است اما سه درصد کشاورزان اتحادیه اروپا زمین‌های بیش از صد هکتار دارند که تقریباً نیمی از زمین‌های قابل کشت این منطقه را دارند.

تنها 11 درصد مدیران کشاورزی اتحادیه اروپا سنین کمتر از 40 سال دارند و 32 درصدشان بالای 65 سال سن دارند کشاورزی در اتحادیه اروپا شامل سه بخش : 1) کشاورزی معیشتی که تنها به تأمین غذای خود خانوارهای کشاورزی مربوط می‌شود. 2) کشاورزی در سطح متوسط که علاوه بر تأمین غذا خانوارهای کشاورزان را مشغول می‌کند. 3) کشاورزی در سطح کلان و بخش خصوصی که باعث اشتغال و تأمین امنیت غذایی می‌شود. 

* رومانی یک سوم کشاورزی اتحادیه اروپا را دارد

رومانی با کشاورزی خرد یک سوم کشاورزی اتحادیه اروپا را در اختیار دارد و یک سوم دیگر نیز در کشور لهستان، 10 درصد در ایتالیا و 9 درصد در اسپانیا قرار دارد. اکثر کشاورزان اتحادیه اروپا خرد و زمین‌های کشاورزی‌شان در اندازه‌های کوچک است. 65 درصد کشاورزان اتحادیه اروپا زمین‌های کمتر از 5 هکتار دارند.

در بین کشورهای اتحادیه اروپا کشور رومانی تنوع متفاوتی در سطوح کشاورزی دارد، 9 درصد کشاورزان معادل 92 درصد یا 3.1 میلیون کشاورز این کشور زمین‌های کمتر از 5 هکتار دارند اما 0.5 درصد کشاورزان زمین‌های بیش از 5 هکتار دارند که 51 درصد زمین‌های قابل کشت این کشور را تشکیل می‌دهد. 

لوکزامبورگ عضو اتحادیه اروپا کشاورزی‌های بزرگ 50 هکتار به بالا دارند. 52 درصد کشاورزان این کشور زمین‌هایی بیش از 50 هکتار دارند. در این میان فرانسه با 41 درصد جایگاه دوم دارندگان بزرگترین زمین کشاورزی اتحادیه اروپا و انگلیس با 39 درصد جایگاه سوم دارندگان زمین کشاورزی بزرگ را در اختیار دارند. در این میان دانمارک با 35 درصد در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

* نیمی از گردش مالی بخش کشاورزی اتحادیه اروپا از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا است

در اتحادیه اروپا 4 میلیون از 10.3 میلیون کشاورز با استانداردهای ضعیف‌تری تولید می‌کنند که اینها معمولاً تنها یک درصد اقتصاد کشاورزی این کشورها را می‌چرخانند.  296 هزار کشاورز یا سه درصد خانوارها در اتحادیه اروپا با استانداردهای بالاتری تولید می‌کنند که 55 درصد تولید غذای این کشورها را تامین می‌کنند.

* فرانسه، اسپانیا، انگلیس و آلمان در مجموع نیمی از محصولات کشاورزی اتحادیه اروپا را تولید می‌کنند

فرانسه با 27.8 میلیون هکتار زمین کشاورزی و بزرگترین عضو این اتحادیه است. و اسپانیا 23.2 میلیون هکتار زمین کشاورزی و انگلیس 16.7 میلیون هکتار، آلمان 15.2 میلیون هکتار و لهستان 14.4 میلیون هکتار زمین کشاورزی دارند. 

* میانگین سنی کشاورزان کشورهای اتحادیه اروپا بالاست

32 درصد کشاورزان اتحادیه اروپا سن 65 سال یا بالاتر دارند. 11 درصد مدیران بخش کشاورزی اتحادیه اروپا، زیر 40 سال هستند. 

کشاورزان جوان بیشتر در کشورهای قبرس، پرتغال و انگلیس، اتریش، لهستان و اسلواکی قرار دارند. کشاورزان جوان بیشتر تمایل دارند زمین‌های کشاورزی و دامداری‌های بزرگتر را اداره کنند. 

به گزارش فارس؛ میانگین سطح زمین‌های زراعی در کشور حدود 1.2 هکتار است که همواره توجیهی برای نداشتن کشاورزی خوب و با عملکرد بالا در کشور مطرح شده است، با بررسی کشورهای اتحادیه اروپا می‌توان به این نتیجه رسید که حتی با زمین‌های خرد هم می‌توان کشاورزی با عملکرد بالا انجام داد.