۰ نفر

دوران شکوفایی بزرگترین اقتصاد اروپا به سر آمد

۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۶
کد خبر: 281681
دوران شکوفایی بزرگترین اقتصاد اروپا به سر آمد

نتایج نظرسنجی از تاجران آلمانی نشان می دهد دوران شکوفایی بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به سر آمده است و نرخ رشد این کشور متعادل خواهد شد.

به گزارش رویترز، کلاوس وولرابه - اقتصاد دان موسسه " آیفو" - که از دست اندر کاران این نظرسنجی بوده است، گفت: پیامدهای جنگ تجاری جهانی که با اقدامات دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - آغاز شده است در کنار کاهش رشد اقتصادی جهانی، شاخص مطلوبیت محیط کسب و کار را کاهش داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: نگرانی و عدم اطمینان از آینده در بین شرکت های آلمانی رو به افزایش و انتظار از حجم صادرات کاهش یافته است. بحران تازه مهاجران که باعث بروز اختلاف جدی در کابینه ائتلافی آنگلا مرکل - صدراعظم آلمان - شده است، در این نظرسنجی در نظر گرفته نشده است.

گفتنی است؛ بانک مرکزی آلمان نیز پیش‌تر در گزارش ماهیانه خود با اعلام این که اقتصاد آلمان باید با نرخ رشد بیشتری از ماه های ابتدایی سال به حرکت خود ادامه دهد، افزوده بود با این حال به دلیل ضعف در فعالیت های صنعتی، این رشد به اندازه رشد سال قبل نخواهد بود. سفارشات صنعتی، تولیدات و صادرات در ماه آوریل نیز کاهش یافت که نشانه ای دیگر از تضعیف عملکرد اقتصادی آلمان به شمار می رود.

این بانک گفته که کاهش تقاضا در کنار کمبود نیروی کار ماهر عملکرد اقتصاد وابسته به صادرات و صنایع سنگین آلمان را تهدید می کند.

بانک مرکزی آلمان پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را از ۲.۵ درصد به ۲ درصد کاهش داده است.