۰ نفر

برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه درباره برجام؛

ریابکوف: برجام باید با تمام قدرت حفظ شود

۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲
کد خبر: 281628
ریابکوف: برجام باید با تمام قدرت حفظ شود

معاون وزیر خارجه روسیه با اعلام برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه درباره برجام میان ایران و 5 کشور تأکید کرد که این توافق هسته‌ای باید با تمام قدرت حفظ شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که نشستی قرار است در سطح وزرای خارجه 5 کشور و ایران درباره توافق هسته‌ای برجام برگزار شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، ریابکوف گفته است، ایران مسئله برگزاری نشست وزرای خارچه کشورهای طرف برجام را مطرح کرده است.

وی تأکید کرد: «طرف ایرانی مسئله برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای خارجه کشورهای طرف این توافق را مطرح کرده است».

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که نتیجه این نشست در سطح وزرای خارجه باید دستیابی به یک سند سیاسی قدرتمند در حمایت از این توافق باشد.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفت.  او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، بارها تهدید کرد کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داد.

ترامپ سرانجام روز سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

این خبر در حال تکمیل است...