۰ نفر

روسیه: سرنوشت توافق نفتی را تقاضا باید مشخص کند

۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷
کد خبر: 276749
روسیه: سرنوشت توافق نفتی را تقاضا باید مشخص کند

وزیر انرژی روسیه گفت تقاضا برای نفت باید در تصمیم گیری کشورهای اوپک و غیراوپک برای تسهیل محدودیتهای تولید تحت توافق جاری، تعیین کننده باشد.

به گزارش رویترز، کشورهای اوپک و متحدانشان شامل روسیه در نشست رسمی وین که روزهای ۲۲ و ۲۳ ژوئن برگزار می شود، درباره تغییرات سطح کاهش تولید نفت تصمیم خواهند گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، توافق کاهش تولید از ابتدای سال ۲۰۱۷ با هدف حذف مازاد عرضه و تقویت قیمت‌ها به اجرا درآمد و قرار است تا پایان امسال ادامه پیدا کند اما پس از اینکه قیمت نفت برنت ماه گذشته به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرد این تولیدکنندگان برای رفع نگرانی کشورهای مصرف کننده، سرگرم رایزنی برای تسهیل محدودیتهای تولید هستند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به خبرنگاران گفت: از نقطه نظر کاهش حجم، کاهش ذخایر، کمبود عرضه در بازار و تغییر سقف تولید ما باید وضعیت بازار را بررسی کنیم و برای تصمیم گیری درباره تسهیل محدودیتهای تولید باید وضعیت تقاضا را مورد توجه قرار دهیم.

نواک در هیات همراهی کننده ولادیمیر پوتین، روسیه جمهور روسیه به اتریش حضور دارد. وی روز سه شنبه با محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک دیدار کرد و پس از این دیدار گفت: اوپک و روسیه نقطه نظر مشترکی درباره بازار نفت دارند.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است که دولت آمریکا به طور غیررسمی از عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان اوپک درخواست کرده تولیدشان را افزایش دهند اما به رقم مشخصی اشاره نکرده است.