۰ نفر

سنگاپور قانون جدید مقابله با تروریسم را اجرا می‌کند

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۲۲
کد خبر: 272281
سنگاپور قانون جدید مقابله با تروریسم را اجرا می‌کند

سنگاپور اعلام کرد قانون جدید مقابله با تروریسم را به اجرا می گذارد که این مصوبه درعملیات مقابله با تهدیدات تروریستی قدرت بیشتری به نیروهای امنیتی این کشور از طریق کنترل شدید رسانه ها و محدودیت فعالیت خبرنگاران در صحنه های تروریستی می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ناظران منطقه ای می گویند این اقدام سنگاپور درآستانه دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در این کشور در در روز 12 ژوئن (22 خرداد) برگزار می شود.

این قانون به نیروهای پلیس این کشور مجوز قطع تمام ارتباطات اینترنتی، جلوگیری از هر نوع ارسال عکس، خبر متنی و شفاهی و فیلم را به هنگام بروز حوادث تروریستی می دهد.

وزارت کشور سنگاپور که این قانون را تصویب کرده دراین زمینه گزارش داد این کشور با تهدیدات آشکار تروریستی و افراط گرایی داخلی و همچنین تروریست های خارجی روبه روست.

طبق این گزارش، این قانون قدرت کافی برای پاسخگویی سریع و موثر به هرنوع حملات تروریستی در مقیاس های مختلف می دهد و چالش های امنیتی را در اقدامات مرتبط به حداقل کاهش می دهد.

براین اساس، برای متخلفان از این قانون حداکثر 2 سال زندان و جریمه نقدی 20 هزار دلار سنگاپور در نظر گرفته شده است.

دراین گزارش به حملات تروریستی مومبای در هند و پاریس اشاره شده که چگونه گزارش های تلویزیونی سبب شد تا تروریست ها از اقدامات مقابله ای نیروهای امنیتی پی ببرند.

گفته می شود، در جریان حمله تروریستی در سال 2008 در مومبای، فیلم های منتشره از فعالیت های نیروهای پلیس هند در هتل 'تاج محل' تروریست ها را از نحوه فعالیت های امنیتی مطلع ساخت.

براین اساس، درجریان حملات تروریستی در سال 2015 پاریس نیز تروریستی که چندین گروگان در اختیار داشت، از طریق برنامه های زنده ای که از شبکه های تلویزیونی درحال پخش بود توانست درجریان اقدامات مقابله ای پلیس فرانسه قرار گیرد.

وزارت کشور سنگاپور تاکید کرد این دولت- شهر درمیان دو کشور اندونزی و مالزی قرار داد که به طور مستمر با هواداران گروه تروریستی داعش در حال مقابله هستند.

این وزارتخانه سنگاپور محدودیت فعالیت های رسانه ای در عملیات مقابله با تروریست ها را در راستای افزایش امنیت ملی این کشور جنوب شرق آسیا ارزیابی کرد.

برخی ناظران منطقه ای می گویند ، اگرچه قانون جدید مقابله با تروریسم یک قانون داخلی برای سنگاپور محسوب می شود، اما انتخاب این دولت- شهر کوچک جنوب شرق آسیا برای دیدار تاریخی ترامپ و کیم نیز در اجرای آن تاثیر داشته است.

'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور در روزهای گذشته ضمن اعلام آمادگی کشورش در این زمینه گفت: دیدار 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی اولین گام مهم در روند طولانی برقراری صلح پایدار و ثبات در شبه جزیره کره است.

برخی ناظران منطقه ای اظهار کردند دوطرف برای چنین نشستی به دنبال کشوری بی طرف و با ظرفیت های امنیتی بسیار بالا بودند از این رو سنگاپور که از زیر ساخت های امنیتی قوی برخوردار است و یکی از امن ترین شهرهای آسیا محسوب می شود ، گزینه نهایی این دیدار تعیین شده است.

برخی رسانه ها نیز در مورد علت انتخاب سنگاپور گزارش دادند که محدودیت های گسترده قانونی علیه فعالیت های رسانه ای و برگزاری تجمعات عمومی سبب شده تا یک محیط کنترل شده برای این دیدار مورد استقبال دو طرف قرار گیرد.