۰ نفر

الحریری انتقال سفارت آمریکا به قدس را محکوم کرد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۲۷
کد خبر: 271592
 الحریری انتقال سفارت آمریکا به قدس را محکوم کرد

«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، الحریری با ابراز انزجار از انتقال سفارت آمریکا به قدس گفت که این اقدام آمریکا، «همه روندهای مسالمت آمیز منطقه را در برابر یک بن بست قرار می دهد.»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نخست وزیر لبنان افزود: دولت آمریکا در آستانه 15 ماه مه یعنی «روز نکبت» و روز بدبختی و مصیبت های فلسطین، با اقدام خود، یک روز سیاه دیگر را در 14 این ماه رقم زد.

الحریری تاسف عمیق خود را از «اقدامی که خشم صدها میلیون نفر از اعراب، مسلمانان و مسیحیان را بر انگیخته است» ابراز کرد و گفت که این تصمیم منجر به «افزایش خشونت و بازگذاشتن دست اسرائیلی ها در ریختن خود فلسطینیان بی گناه»، خواهد شد.

نخست وزیر لبنان افزود: این اقدام تحریک آمیز را که باعث افزایش تشنج و سرکوبگری و اقدام اسرائیلی ها را در کشتارهای خونین محکوم می کنیم و همبستگی کامل مان را با برادران فلسطینی مان در مبارزه قانونی شان اعلام می داریم.

الحریری در پایان از جامعه جهانی خواست تا به سرعت برای توقف «کشتارهای هولناک» اقدام کنند و برای کمک به فلسطینیان در برپایی کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف بکوشند.

امروز همزمان با موعد اجرایی شدن دستور ریاست جمهوری آمریکا در انتقال سفارتخانه آن کشور از تل آویو به قدس اشغالی، مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری دست به تظاهرات زدند. بر اثر حمله صهیونیست ها به تظاهر کنندگان دستکم 52 تن در غزه به شهادت رسیده و بیش از 2 هزار نفر زخمی شده اند.