۰ نفر

مکرون درباره برجام با ترامپ گفت وگو کرد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۷:۲۰
کد خبر: 271099
 مکرون درباره برجام با ترامپ گفت وگو کرد

رئیس جمهوری فرانسه در گفت و گوی تلفنی با همتای آمریکایی خود پیرامون تنش ها در خاورمیانه پس از خروج واشنگتن از برجام ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود پیرامون خروج این کشور از توافق هسته ای ایران گفت و گو کرد.

بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری فرانسه، مکرون در این گفت و گو از افزایش تنش در خاورمیانه پس از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام ابراز نگرانی کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری فرانسه سه شنبه شب گذشته به رغم مخالفت های جهانی اعلام کرد که کشور از توافق هسته ای ایران با 6 قدرت جهانی خارج شده و تحریم های هسته ای علیه تهران را باز می گرداند.

مکرون که با خروج آمریکا از این توافق مخالف بود اوایل ماه جاری میلادی در سفری به واشنگتن تلاشی ناکام برای ترغیب ترامپ برای ماندن در برجام کرد.

وی هفته گذشته در گفت و گویی با روزنامه های آلمانی گفت: من در واشنگتن متوجه شدم که رئیس جمهوری ترامپ قصد دارد از توافق خارج شود و پیشنهاد کردم که روی چارچوبی جامع تر کار کنیم. به خاطر تصمیم او (ترامپ) بسیار متاسفم. معتقدم این اشتباه بود.

مکرون همچنین تصریح کرد که اروپایی ها بار دیگر باید تاکید کنند که در توافق هسته ای 2015 خواهند ماند.

رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه در گفت و گوی تلفنی خود همچنین پیرامون مسائل تجاری تبادل نظر کردند. اتحادیه اروپا خواستار معافیت از تعرفه های تجاری جدیدی است که دولت ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم وضع کرده است.

ترامپ در اقدامی که واکنش کشورهای شریک تجاری با آمریکا را در پی داشت، تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را به ترتیب 25 و 10 درصد افزایش داد.