۰ نفر

برنده یمنی جایزه صلح نوبل:

عربستان و امارات در یمن مرتکب «تروریسم دولتی» هستند

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۰۲
کد خبر: 269455
عربستان و امارات در یمن مرتکب «تروریسم دولتی» هستند

برنده یمنی جایزه صلح نوبل با بیان اینکه ائتلاف متجاوز به یمن در این کشور دست به ارتکاب تروریسم می‌زند، تأکید کرد که به‌زودی دست به افشاگری علیه تروریسم سعودی و اماراتی در کشورش خواهد زد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، فعال حقوق‌ بشری یمن و برنده جایزه صلح نوبل که زمانی طرفدار پروپا قرص ائتلاف متجاوز عربستان سعودی برای حمله به کشورش بود، این روزها به یکی از منتقدان این ائتلاف تبدیل شده است.

«توکل کرمان» امروز (یکشنبه) در صفحه کاربری «فیس‌بوک» خود نوشت که به‌ زودی در مورد جنایت‌ها و اقدامات تروریستی عربستان سعودی و امارات در یمن سخنرانی خواهد کرد.

این فعال یمنی تأکید کرد: «پیش به سوی دانشگاه آکسفورد انگلیس، برای سخنرانی در مورد تروریسم».

او افزود: «[در آکسفورد] خواهم گفت که کشورم یمن به طور مستقیم در معرض تروریسم دولتی امارات و عربستان قرار گرفته است؛ تروریسمی که با کشتن هزاران نفر و محاصره آن‌ها همراه بوده و به طور غیر مستقیم در قالب پشتیبانی و حمایت مالی و ایجاد گروه‌های تروریستی مسلح نمود پیدا کرده است».

برنده جایزه صلح همچنین گفت که دست به افشاگری در مورد کشورهایی خواهد زد که از این 2 کشور حمایت کرده و با فروش سلاح، در حمایت از تروریسم و مسلح کردن آن دست داشته‌اند.

آمریکا، انگلیس و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که بیشترین سلاح را از زمان آغاز جنگ علیه یمن، به عربستان سعودی فروخته‌اند.

خانم توکل کرمان همچنین از اقدام نظامیان اماراتی در اشغال جزیره یمنی «سُقُطری» در دربای عرب به شدت انتقاد کرده است.

اواخر هفته گذشته 300 نفر از نظامیان اماراتی با تانک و سلاح‌‌های سنگین اقدام به اخراج نیروهای وابسته به دولت مستعفی از فرودگاه و بندر این جزیره کرده و این 2 مکان را که تنها راه دست‌یابی به سقطری بود، اشغال کردند.

شنبه شب منبعی در دولت مستعفی یمن اعلام کرد که نیروهای وابسته به «منصور هادی»، رئیس جمهوری مستعفی این کشور در اعتراض به این اقدام ابوظبی قصد دارند از سازمان ملل بخواهد امارات را از ائتلاف متجاوز سعودی اخراج کند.