۰ نفر

خیز رسانه های سعودی برای تخریب انتخابات لبنان

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۲۱
کد خبر: 268720
 خیز رسانه های سعودی برای تخریب انتخابات لبنان

کمتر از سه روز مانده به انتخابات پارلمانی لبنان، رسانه های عربستان به استقبال این رویداد با تخریب حزب الله رفتند؛ این بار با خبر تمدید درج نام این حزب در فهرست گروه های تروریستی از سوی استرالیا.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، خبر تمدید قرار گرفتن حزب الله لبنان برای سه سال دیگر در فهرست سیاه استرالیا با ادعای حمایت از تروریسم در رسانه های عربستانی مانند سایت الجزیره عربستان و روزنامه الریاض در حالی منتشر شده که در سایر رسانه های خارجی خبر جدیدی در این باره به چشم نمی خورد و هنوز تا لحظه انتشار این خبر، هیچ منبع مستقل خبری آن را تایید نکرده است.

این خبر هنوز در منابع خبری استرالیایی هم تایید یا رد نشده است؛ با این حال انتشار آن در رسانه های سعودی 72 ساعت مانده به انتخابات پارلمانی لبنان نیز با توجه به افزایش شدت تخریب حزب الله از سوی مقام های سعودی و خیز برداشتن ریاض برای تاثیرگذاری بر این انتخابات، دور از انتظار نبود.

کمتر از سه روز دیگر به انتخابات پارلمانی لبنان باقی است و اکنون شهرهای این کشور به ویژه بیروت شاهد فشرده ترین رقابت ها بین نامزدهای احزاب و گروه های مختلف این کشور برای کسب بیشترین کرسی در این نهاد قانونگذاری است.

رای گیری از 14 هزار مسئول برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان نیز صبح امروز پنجشنبه آغاز شد.

انتخابات پارلمانی روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه در واقع پس از یک تاخیر 5 ساله برگزار می شود و مشخص خواهد کرد که چه نامزدهایی پست های آینده لبنان را بدست خواهند آورد.

آنچه بیش از همه برخی از شخصیت ها، گروه ها و احزاب و مردم این کشور را نگران کرده، احتمال خرید آرا در برخی از حوزه های انتخابیه و آن چیزی است که لبنانی ها آن را با عنوان «تاثیرگذاری دلارهای نفتی برخی کشورهای عربی» بر نتیجه انتخابات می شناسند.

دو روز پیش، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله با اشاره به حضور گروه های تروریستی تکفیری در شرق لبنان طی سال های گذشته گفت: جریان المستقبل و نیروهای لبنانی از تروریست هایی که تهدیدی برای بقاع بودند پشتیبانی می کردند و آنها را انقلابی می نامیدند.

رهبری حزب جریان المستقبل برعهده «سعد الحریری» نخست وزیر است و «سمیر جعجع» نیز رهبر حزب مسیحی نیروهای لبنانی است.

نصرالله ائتلاف انتخاباتی این دو حزب در بعلبک و هرمل را مورد حمایت عربستان دانست و گفت: کسی که این لیست را حمایت می کند، چه چیزی به این منطقه ارائه کرده است؟

وی افزود: از سال 1992، دولت، وزارت امور دارایی و بیشتر وزارت های خدماتی در سیطره جریان المستقبل بود، اما آنها برای منطقه بعلبک و هرمل چه کردند؟ به زحله چه چیزی دادند؟ به اهل سنت در بعلبک، در عرسال، در زحله، چه خدمتی ارائه کردند؟ آیا چیزی غیر از وعده و تحریک طائفه ای بوده است؟

583 نامزد در قالب 77 لیست در 15 حوزه انتخاباتی برای تصاحب 128 کرسی پارلمان لبنان با هم رقابت می کنند.