۰ نفر

کشتی جنگی انگلیس در نزدیکی شبه جزیره کره

۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۰۱
کد خبر: 264675
کشتی جنگی انگلیس در نزدیکی شبه جزیره کره

سخنگوی انجمن همکاری کره-اروپا ازحضور کشتی جنگی انگلیس در نزدیکی شبه جزیره کره، در آستانه گفت‌وگوهایی برای صلح و ثبات در منطقه میان سران کره شمالی و کره جنوبی و آمریکا، انتقاد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، کره شمالی ضمن انتقاد از انگلیس، اقدام لندن در استقرار کشتی‌های جنگی در نزدیکی شبه جزیره کره را اقدامی جنگی نامید.

به نوشته روزنامه تلگراف، رسانه حکومتی کره شمالی به نقل از سخنگوی انجمن همکاری کره-اروپا نوشت، کشتی‌های رهگیری انگلیسی را اقدامی جنگی نامید که صلح و ثبات در شبه جزیره کره را تضعیف می‌کند. 

سخنگوی انجمن همکاری کره-اروپا افزود، انگلیس بهتر است به جای آنکه سعی کند مورد لطف و عنایت دیگران قرار بگیرد و به مسایلی که مربوط به آنان نیست مداخله کند، به مسایل داخلی‌اش بپردازد.

زیردریایی اچ‌ام‌اس ساترلند به اضافه دو کشتی جنگی دیگر زیردریایی انگلیس در منطقه شبه جزیره کره مستقر شده است. 

کره شمالی گفته است که این اقدام انگلیس تلاش‌های اخیر برای دستیابی به صلح در شبه جزیره کره را پیش از نشست سران دو کره و نشست رهبر کره شمالی با رئیس جمهور آمریکا، تضعیف می‌کند.

سخنگوی انجمن همکاری کره-اروپا گفت اقدام انگلیس به رویه مثبتی که برای بهبود روابط دو کره و تسهیل تنش‌های در شبه جزیره کره بوجود امده، آسیب می‌زند. 

این اظهارات دیپلمات کره روز دوشنبه (امروز) بعد از آن بیان شد که طی روزهای اخیر کشتی اچ‌ام‌اس ساترلند در بندر یوکوسوکا در ژاپن پهلو گرفت و این حضور قبل از رزمایش دریایی مشترک با نیروی دریایی ژاپن بود.

سخنگوی نیروی دریایی انگلیس به تلگراف گفت که یگان‌های مستقر در منطقه شبه جزیره کره، قابلیت عملیات متوقف کردن و جست‌وجوی هر کشتی مشکوکی را دارند. 

در اتفاقی نادر، روز 27 آوریل، سران دو کره با یکدیگر دیدار خواهند کرد و یک ماه بعد از آن رهبر کره شمالی و رئیس جمهور آمریکا با یکدیگر دیدار خواهند داشت. طی سال‌های اخیر به دلیل تنش میان کره شمالی از یک سو و آمریکا و متحدانش از سوی دیگر، تنش ها در شبه جزیره کره رو به افزایش گذاشته است.