۰ نفر

یک شرکت بزرگ روس سوئیفت را کنار گذاشت

۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۳۷
کد خبر: 264229
یک شرکت بزرگ روس سوئیفت را کنار گذاشت

یک شرکت بزرگ و استراتژیک روس از این پس استفاده از سیستم نقل‌و انتقال پولی سوئیفت را کنار گذاشته و از جایگزین بومی آن استفاده می‌کند.

به گزارش راشاتودی، شرکت بزرگ و استراتژی روستک اعلام کرد: استفاده از سامانه سوئیفت بین‌المللی را کنار گذاشته و از این پس از جایگزین داخلی ان برای نقل و انتقال پول استفاده خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سامانه SPFS طی ماه‌های گذشته از سوی مقامات بانکی روسیه شکل گرفته و با هدف جایگزین شدن با سیستم سوئیفت بین‌المللی ایجاد شده است.

روستک اعلام کرده است: این سیستم دیجیتال، داده‌ها را به صورت رمز منتقل کرده و خطر نفوذ به اطلاعات و جابه جایی پول‌ها از سوی هکرها را کاهش می‌دهد.

شرکت بزرگ روستک از سال 2007تأسیس شده و در زمینه‌ تولید هواپیما، تجهیزات الکترونیک و تسلیحات فعالیت می‌کند. شرکت‌هایی نظیر هلی‌کوپتر روسیه، کلاشینکف و روسوبرون اکسپورت از جمله زیرمجموعه‌های روستک محسوب می‌شود.

ایگور زاویالوف رئیس روستک اعلام کرد: جایگزین کردن نظام سوئیفت با سامانه نقل و انتقال بومی روسیه، وابستگی به سامانه‌های خارجی را کاهش داده و این امکان را فراهم می‌کند که شرکت‌ها بدون استفاده از ظرفیت شرکت‌های خارجی نقل و انتقالات خود را انجام دهند.

ماه گذشته میلادی نیز شرکت روسنفت یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ و استراتژیک روسیه اعلام کرد که سامانه SPFS را در ماه دسامبر و با کمک یکی از بانک‌های بزرگ این کشور با موفقیت آزمایش کرده است.

از سال 2014 و زمان بالا گرفتن مناقشه سیاسی بین روسیه و غرب به بهانه بحران اوکراین، شرکت‌های روس نگران بسته شدن سوئیفت به روی آنها هستند.

در سال 2017 رئیس کل بانک مرکزی روسیه پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور اعلام کرد: این کشور آماده کنار گذاشتن سامانه سوئیفت است.