۰ نفر

متجاوزان با چه جنگ‌افزارهایی سوریه را هدف گرفتند

۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۲۱
کد خبر: 264180
متجاوزان با چه جنگ‌افزارهایی سوریه را هدف گرفتند

آمریکا و متحدانش در حمله امروز (شنبه) خود به سوریه از انواع موشک‌ها، ناو هواپیمابر غول‌پیکر و دیگر تجهیزات نظامی استفاده کردند.

به گزارش اسکای نیوز، در حمله سه گانه آمریکا و فرانسه و انگلیس علیه مواضع نظامی و غیرنظامی دولت سوریه انواع مختلف جنگ‌افزارهای نظامی و سلاح‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آمریکا و متحدانش صبح امروز دمشق و برخی مناطق دیگر سوریه را مورد هدف قرار دادند. این حمله از زمان جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ بزرگترین جنگ به شمار می‌رود.

مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند، این حملات شامل شلیک ۱۰۰ تا ۱۲۰ موشک به پایگاه‌های نظامی سوریه بود.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، تعداد سلاحی که در حمله امروز به سوریه مورد استفاده قرار گرفت دو برابر تعداد سلاح استفاده شده در حمله سال گذشته به این کشور بود.

بنا به گزارش شبکه "سی ان ان"، علاوه بر جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های نوع ۱-B، کشتی جنگی آمریکا در دریای سرخ نیز در حملات امروز مورد استفاده قرار گرفت.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام آمریکایی اعلام کرد، این کشور در حملات خود علیه سوریه از موشک‌های کروز از نوع تاماهاوک استفاده و به منظور آمادگی برای حمله نظامی یک مجموعه متشکل از ۱۲ کشتی و دیگر تجهیزات نظامی به سوریه اعزام کرد.

در لیست کشتی‌هایی که به سمت خاورمیانه رفتند ناو هواپیمابر غول‌پیکر موسوم به "یو إس إس هری إس ترومن" قرار دارد که می‌تواند ۹۰ جنگنده را حمل کند. این ناو هواپیمابر را پنج ناوشکن و کشتی جنگی همراهی کردند.

علاوه بر دو زیردریایی هسته‌ای "جورجیا" و"جان وارنر" چهار ناوشکن "دونالد کوک" و"پورتر" و"کارنی" و"لابون" نزدیک دریای مدیترانه مستقر هستند.

همچنین وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، چهار جنگنده تورنادو در حملات به اهدافی در سوریه مشارکت داشتند. این جنگنده‌ها موشک‌های استورم شادو را به مجتمع نظامی، همان مقر نظامی ارتش سوریه در ۲۴ کیلومتری غرب حمص شلیک کردند.

ریاست جمهوری فرانسه هم با انتشار فیلمی در توئیتر جنگنده‌های رافال را نشان داد که در عملیات هدف‌گیری تاسیسات سلاح شیمیایی وابسته به دولت سوریه مشارکت داشتند.

همچنین به گفته منبعی در ریاست جمهوری فرانسه، علاوه بر چهار ناوچه؛ یک ناوچه دفاع هوایی و سه ناوچه چندمنظوره، جنگنده‌های میراژ ۲۰۰۰ و رافال در حملات هوایی علیه سوریه مورد استفاده قرار گرفتند.

این منبع درباره اینکه این جنگنده‌ها از ناوهواپیمابر بلند شده‌اند یا از پایگاه نظامی زمینی صحبتی نکرد، همچنین کاخ الیزه فرانسه مکان پرواز جنگنده‌ها و جزئیات دیگر را بیان نکرد.