۰ نفر

ایرفرانس امروز اعتصاب می‌کند

۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳
کد خبر: 262332
ایرفرانس امروز اعتصاب می‌کند

خطوط هوایی فرانسه امروز در اعتراض به میزان دستمزد و با هدف همراهی با اعتصاب‌های فراگیر در این کشور، اعتصاب می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، خطوط هوایی ایرفرانس روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که حدود 30 درصد از پروازهای این شرکت در فرانسه امروز هفتم آوریل (18 فروردین ماه) لغو می‌شوند. این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که خلبانان و خدمه پرواز و نیروهای فرودگاهی  با اعتصاب فراگیر در فرانسه همراه می‌شوند تا دستمزد بیشتری دریافت کنند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه‌ها از فوریه گذشته فراخوان توقف کار در طول یک روز را داده‌ بودند تا به هدف افزایش 6 درصدی به میزان دستمزدها برسند.

هم‌اکنون هم هشدار داده‌اند که اعتصاب‌های بیشتری را در برنامه دارند. از هفته گذشته بخش‌های مختلف در فرانسه از جمله خطوط‌ریلی این کشور، رفتگران، فعالان در بخش خدمات عمومی در اعتراض به برنامه‌های  اصلاحات اجتماعی «امانوئل ماکرون» رئیس‌‌جمهور فرانسه اعتصاب کرده‌اند.

با این حال اعتصاب‌های مختلف، اهداف گوناگونی را دنبال می‌کنند اما در مجموع میزان نارضایتی از سیاست‌های اجتماعی ماکرون را نشان می‌دهد.

انتظار می‌رود اعتصاب امروز، بزرگترین اعتصاب این شرکت هوایی باشد. با این حال این شرکت از اعلام اینکه چه تعداد از پروازها لغو می‌شوند، خودداری کرده است.اینطور که تاکنون مشخص شده، یک‌چهارم از پروازهای طولانی به پاریس و از این شهر لغو می‌شوند و 35 درصد از پروازهای که کوتاه‌تر هستند هم به فرودگاه شارل دوگل منتقل خواهند شد.

ماکرون در موضع‌گیری درباره اعتصاب و اعتراض‌های صورت گرفته گفت که این اقدامات قانونی هستند اما در تصمیم دولت تغییری نخواهند داد.