۰ نفر

مسکو: پاسخ سختی به تحریم‌های آمریکا خواهیم داد

۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۷:۰۰
کد خبر: 262244
مسکو: پاسخ سختی به تحریم‌های آمریکا خواهیم داد

وزارت خارجه روسیه روز جمعه به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعمال تحریم علیه ۳۸ فرد و نهاد روسیه پاسخ داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه روسیه روز جمعه گفت پاسخ سختی به تحریم‌های «خصمانه» آمریکا علیه این کشور خواهد داد.

به نوشته اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد به تحریم‌های جدید آمریکا یا اقدامات خصمانه آتی علیه روسیه  پاسخ سختی خواهد داد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین آمده است که دولت آمریکا نمی‌تواند با ما به زبان تحریم سخن بگوید.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا تأکید می‌کند: «البته ما اقدام فعلی و سایر اقدامات خصمانه علیه روسیه را بدون پاسخ سخت نخواهیم گذاشت. اما تمایل داریم، قبل از آن به واشنگتن توصیه کنیم این توهم که می‌تواند با ما به زبان تحریم سخن بگوید را کنار بگذارد.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «واشنگتن با استفاده مداوم از تحریم‌ها برای رسیدن به اهداف مختلف از جمله حدف رقبا از بازارهای خارجی عملاً به دشمن اقتصاد بازار و رقابت منصفانه تبدیل شده است.»

 وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد 38 فرد و نهاد روسیه را در لیست تحریمهای خود قرار داده است.

پیش از این رسانه های آمریکایی از احتمال تحریم رهبران تجاری و مقامات سیاسی روسیه از سوی واشنگتن خبر داده بودند.

در لیست جدید آمریکا نام افرادی همچون سلیمان کریم اف از مشاوران نزدیک پوتین، کوریل شامالوف داماد پوتین و سرگئی فورسنکو دیده می‌شود.

پاتروشف معاون شورای امنیت ملی روسیه، الکسیس میلر رئیس شرکت گازپروم روسیه، آندری کاستین رئیس بانک وی تی بی، ولادیمیر کولوکولتسف وزیر امور داخلی، کنستانیتن کوساچف رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون روسیه، میخائیل فرداکوف رئیس مرکز مطالعات استراتژیک روسیه و ویکتور زولوتف فرمانده گارد ملی روسیه نیز در این لیست دیده می‌شوند.