۰ نفر

تبعیض دستمزد زنان و مردان کشورهای اتحادیه اروپا

۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۴۷
کد خبر: 259586
تبعیض دستمزد زنان و مردان کشورهای اتحادیه اروپا

گزارش دفتر اداره آمار اروپا (Evrostat) نشان می دهد که میانگین دستمزد زنان در کشورهای اتحادیه اروپا 16درصد کمتر از مردان است.

به گزارش رسانه های خبری بالکان، بیشترین تفاوت دریافتی دستمزد برای زنان و مردان در اتحادیه اروپا در استونی و بیشترین در رومانی است. همچنین بنا به داده های دفتر آمار اروپا؛ تفاوت دریافتی بازنشستگی بین مردان و زنان در کشورهای اتحادیه اروپا به 39 درصد می رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس داده های دفتر آمار اروپا از سال 2016 میلادی؛ در مقابل دریافتی هر یک یورو در ساعت توسط مردان، زنان به طور متوسط 84 سنت دریافت می کنند. این تفاوت در استونی بالغ بر 25.3 درصد است و در جمهوری چک 21.8 درصد، آلمان 21.5 درصد، انگلیس 21 درصد و اتریش 20.1 درصد می باشد.

از طرف دیگر تفاوت دریافتی دستمزد زنان و مردان در رومانی 5.2 درصد، ایتالیا 5.3 درصد و لوکزامبورگ 5.5 درصد و این تفاوت در کشورهای بلژیک، لهستان، اسلوونی و کرواسی کمتر از10 درصد گزارش شده است.

در مجموع، تفاوت دستمزد زنان و مردان در کشورهای اتحادیه اروپا بین سال های 2011 تا 2016 به میزان 0.6 درصد کاهش یافته است. بیشترین پیشرفت در این زمینه در کشورهای رومانی، مجارستان، اسپانیا و اتریش ثبت شده است.

با این حال در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند؛ پرتغال و اسلوونی تفاوت دستمزد بین بانوان و مردان در حال افزایش است.

به تازگی 15 کشور از 28 عضو اتحادیه اروپا اعلامیه مشترکی را انتشار داده اند که در آن برابری زنان و مردان، ' یکی از ارزش های اساسی اتحادیه اروپا ' عنوان شده است.

همچنین گفته شده است که درصد زنان در پست های مدیریتی کمیسیون اروپا تا فوریه سال 2018 میلادی، 36 درصد می باشد، یعنی از نوامبر سال 2014 تا کنون 11 درصد افزایش داشته است.

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا اخیرا گفت که هدف کمیسیون افزایش درصد زنان شاغل در پست های مدیریتی تا پایان 31 اکتبر سال 2019 به میزان 40 درصد است.