۰ نفر

لیست انتخاباتی حزب سعد الحریری اعلام شد

۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴
کد خبر: 257820
لیست انتخاباتی حزب سعد الحریری اعلام شد

نخست‌وزیر لبنان اسامی نامزدهای حزب «تیار المستقبل» را که رقیب اصلی حزب الله در انتخابات پیش روست، اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، فعالیت‌های انتخاباتی در لبنان ادامه دارد و در آخرین اتفاق، «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان اسامی نامزدهای حزب «تیار المستقبل» را با شعار «مهره آبی (چشم زخم)» اعلام کرد.

مقصود حزب سعد الحریری (المستقبل) از شعار «چشم‌زخم» آن است که المستقبل خود را به مثابه «مهره آبی چشم زخم» می‌داند که لبنان را در برابر آسیب‌ها حفظ می‌کند.

بر اساس گزارش سایت «النهار»، الحریری 38 نامزد برای شرکت در 8 حوزه انتخاباتی معرفی کرد؛ 22 نامزد معرفی شده، جدید هستند و در بین آنها چهار زن از جمله «بهیه الحریری» (عمه سعد الحریری) وجود دارد.

الحریری طی صحبت‌های خود هنگام اعلام اسامی نامزدهای جریان المستقبل گفت: رأی دادن به جریان المستقبل در انتخابات پارلمانی به معنای تجدید اختیارات مردمی برای پیگیری اجرای پروژه بزرگی است که هر روز بر روی آن کار می‌کنیم و بر اساس حمایت از کشور و ثبات آن است.

وی تأکید کرد: طرح ما حمایت از کشور، امنیت اجتماعی، پول ملی و توسعه اقتصادی است و هر روز بر روی این طرح کار می‌کنیم، با این تعریف، رأی به جریان المستقبل مانند «مهره آبی» است که شما برای حمایت از کشور در صندوق رأی می‌اندازید و شعار ما حمایت از لبنان و نماد آن «مهره آبی» است.

جریان المستقبل و حزب‌الله بازیگران اصلی در انتخابات پارلمانی لبنان هستند که قرار است در 16 اردیبهشت 1397 بر اساس قانون «تناسبی» برگزار شود.

حزب‌الله در هفتم بهمن با شعار «نَحمی و نَبنی» (حمایت می‌کنیم و می‌سازیم) قطار انتخاباتی خود را به راه انداخت.