۰ نفر

توییتر خط ارتباطی مسکو و واشنگتن می‌شود

۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۲
کد خبر: 257195
توییتر خط ارتباطی مسکو و واشنگتن می‌شود

سفارت روسیه در واشنگتن دربیانیه ای اعلام کرد که چون آمریکایی ها حاشا می کنند، ما پیشنهاد می کنیم از توئیتر برای برنامه ریزی دیدار وزرای خارجه دو کشور استفاده شود چرا که بنظر می رسد این شبکه از کانال ارتباطی، دولت آمریکا سریعتر و مطمئن تر است.

به نظر می رسد این بیانیه در واکنش به ادعای طرف آمریکایی مبنی بر دریافت نکردن درخواست دیدار وزرای خارجه دو کشور از طرف روسیه مطرح شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، هِدر نوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا چند روز پیش مدعی شد که از طرف روسی هیچ درخواستی برای دیدار لاوروف با تیلرسون در قاره سیاه ارایه نشده است.

سفارت روسیه در آمریکا نیز دیروز پنجشنبه در بیانیه ای که در فیس بوک منتشر کرد، خاطرنشان ساخت: سند درخواست دیدار لاوروف با تیلرسون در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی دوم ماه مارس (جمعه گذشته) به وزارت امور خارجه آمریکا ارسال شده بود.

در بیانیه امروز سفارت روسیه در واشنگتن پیشنهاد بی سابقه استفاده از توئیتر به عنوان کانال ارتباطی دیپلماتیک مطرح شده است.

در توجیه این پیشنهاد آمده است: با توجه به اینکه طرف آمریکایی اعلام کرده که درخواست برای دیدار سرگئی لاوروف و رکس تیلرسون را از طرف روسی دریافت نکرده است از شبکه اجتماعی توئیتر می توان برای برنامه ریزی این دیدار استفاده کرد.

خبرگزاری تاس به نقل از بیانیه سفارت روسیه در آمریکا نوشت: بنظر می رسد توئیتر مطمئن تر و سریعتر از کانال های ارتباطی موجود (در ساختار مدیریت آمریکا) است.

در این بیانیه خطاب به طرف آمریکایی گفته شده است: ما آماده ایم که کپی درخواست های رسمی خود را از طریق حساب کاربری رسمی برای طرف آمریکایی در توئیتر ارسال کنیم اما به این شرط که پیش از آن طرف آمریکایی این روش را بپذیرد.

در این بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به دروغگویی در مورد سازماندهی دیدار سرگئی لاوروف و رکس تیلرسون وزیران امور خارجه دو کشور در اتیوپی متهم شده است.

در ادامه بیانیه به انتشار اخبار جعلی از طرف آمریکا اشاره شده و آمده است: طرف آمریکایی در این گونه خبرها، روس ها را به نیروهایی سنگدل در غوطه شرقی متهم می کند و در عین حال از پترو پروشنکو (رئیس جمهوری اوکراین) در رویارویی با روسیه در مساله گازی یک قهرمان می سازد.

روابط روسیه و آمریکا رو به وخامت گذاشته است و واشنگتن و همپیمانان غربی این کشور از سال 2014 به خاطر الحاق کریمه به روسیه چندین بسته تحریمی علیه مقام های روس وضع کرده است؛ پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و پیروزی ترامپ، کلید تحریم روسیه به خاطر دخالت در انتخابات آمریکا نیز زده شد.