۰ نفر

دود تحریم‌های ضد روسی آمریکا به چشم کل جهان می‌رود

۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۳۰
کد خبر: 255849
دود تحریم‌های ضد روسی آمریکا به چشم کل جهان می‌رود

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفته است که تحریم‌های ضد روسی آمریکا نه تنها به مردم دو کشور بلکه به کل جهان آسیب خواهد زد.

به گزارش سپوتنی،  دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین امروز شنبه تأکید کرد، دود تحریم‌های آمریکا علیه مسکو به چشم تمام جهان خواهد رفت.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت، تمدید تحریم های آمریکا علیه روسیه اقدامی غیرقانونی است.

پسکوف ادامه داد: «ما هرگز آغازگر این اقدامات نبودیم. ما این تحریم‌ها را غیرقانونی می‌دانیم و معتقدیم که این تحریم‌ها نه تنها به مردم دو کشور بلکه به کل جهان آسیب خواهد رساند».

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که تحریم‌هایی که در تاریخ 6 مارس، 16 مارس، 20 مارس و 19 دسامبر سال 2014 میلادی علیه روسیه به واسطه اقداماتی در خصوص مداخله در امور اوکراین که به مسکو نسبت داده شده است، به مدت یک سال دیگر تمدید خواهد شد.

پس از کودتایی که در سال 2014 میلادی در کی‌یف انجام شد و دولت جدید با حمایت غرب در اوکراین روی کار آمد، مردم مناطق شرقی این کشور خواستار جدایی شدند و درگیری‌ها در شرق اوکراین آغاز شد. از آن زمان تا کنون آمریکا و غرب، روسیه را  به مداخله در امور داخلی اوکراین متهم کرده و چندین دور تحریم علیه این کشور وضع کرده‌اند.