۰ نفر

ورود پلیس فدرال آمریکا به قرارداد تجاری ایوانکا ترامپ

۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۳۳
کد خبر: 255580
ورود پلیس فدرال آمریکا به قرارداد تجاری ایوانکا ترامپ

قرارداد تجاری ایوانکا ترامپ دختر و مشاور رئیس جمهوری آمریکا با تیاه جو کیم یکی از ثروتمندترین تاجران مالزیایی در میان سلسله‌ معاملات دختر دونالد ترامپ است که مورد تحقیق و بررسی پلیس فدرال آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در رسانه‌های آمریکایی گزارش شده بود که یک مقام سابق و یک مقام فعلی پلیس فدرال آمریکا فاش کرده اند که مذاکرات و معاملات مربوط به برج‌ و هتل شرکت «ترامپ» در ونکوور کانادا که توسط «ایوانکا ترامپ» انجام شده است، مورد بررسی پلیس فدرال آمریکا (FBI) است.

به گزارش روزنامه استار، سازنده برج ۳۶۰ میلیون دلاری «ترامپ»، «تیاه جو کیم» پسر سرمایه دار با نفوذ مالزیایی، «داتو تونی تیاه تی کیان» عنوان شده که با ۳۷ سال سن، در حال حاضر مدیرعامل شرکت‌ ساختمانی «تی.ای» در مالزی و «گروه هولبورن» در کانادا است.

برج ۶۳ طبقه‌ای «هتل بین المللی ترامپ» که ساخت آن توسط «تی.ای» و «گروه هولبورن» به طور مشترک انجام شد، در فوریه ۲۰۱۷ (بهمن ۹۵)، مدتی پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهوری آمریکا افتتاح شد.

بررسی قرارداد «ایوانکا ترامپ» و «تیاه جوکیم» بخشی از بررسی‌های مربوط به صلاحیت امنیتی کارکنان کاخ سفید است که بسیاری از آن‌ها با تأییدیه امنیتی موقت در حال کار هستند.

این تحقیق برای آن است که مشخص شود «ایوانکا ترامپ» و همسرش «جراد کوشنر» که به عنوان مشاوران رئیس جمهوری آمریکا در حال فعالیت هستند، به دلیل معاملات تجاری‌ که با شهروندان خارجی داشته اند، تحت فشار دیگر کشورها نباشند.

در همین خصوص تأییدیه امنیتی «جرارد کوشنر» به تازگی و در پی مطرح شدن اتهام رابطه احتمالی او با مسکو برای دخالت در انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا، لغو شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، شرکت «ترامپ» مالکیت برج واقع در ونکوور را ندارد اما مبالغی برای جواز و تبلیغات، از «تیاه» مالزیایی دریافت می‌کند.

در رسانه‌های آمریکا مطرح می‌شود که کشورهای چین و روسیه به عنوان رقبای سیاسی آمریکا در جهان، از طریق معاملات تجاری پیچیده خارجی‌ که دختر و داماد «دونالد ترامپ» داشته اند، به کاخ سفید نفوذ دارند.

«تیاه جو کیم» تاجر ثروتند مالزیایی، چینی تبار است.