۰ نفر

آغاز سرمایه گذاری گسترده‌ چین بر روی نخبگان خارجی

۱۶ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۲۱
کد خبر: 242764
آغاز سرمایه گذاری گسترده‌ چین بر روی نخبگان خارجی

بر اساس گزارش های منتشر شده، دولت چین در حال اجرای سیاست هایی جدید جهت آسان تر کردن امکان زندگی در چین برای برخی افراد خارجی است. دولت چین قصد دارد تا به افراد خارجی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، دانشمندان، کار آفرینان، و کسانی که قصد دارند در چین زندگی کرده و '' کیفیت بالایی از خود نشان داده باشند (علمی-غیر علمی)'' اقامت اعطا کند.

به گزارش Russia Today، بر اساس گزارش های منتشر شده، دولت چین در حال اجرای سیاست هایی جدید جهت آسان تر کردن امکان زندگی در چین برای برخی افراد خارجی است. دولت چین قصد دارد تا به افراد خارجی برنده ی جایزه ی نوبل، دانشمندان، کار آفرینان، و کسانی که قصد دارند در چین زندگی کرده و '' کیفیت بالایی از خود نشان داده باشند (علمی-غیر علمی)'' اقامت اعطا کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تابناک، دولت چین در حال گسترش صدور ویزاهای ''سریع یا پیشتاز'' برای ''نخبگان با استعدادی است'' که ''کیفیت بالایی'' از خود نشان داده باشند. برنامه های دولت چین با این هدف طراحی شده است که کسانی که در علوم مختلف و بازرگانی متخصص هستند را تشویق به نقل مکان به چین و اقامت در این کشور بکند.

بنابر تعریف ارائه شده توسط دولت چین ''نخبگان با استعداد دارای کیفیت بالا'' شامل دانشجوهای فوق دکترای مشغول به تحصیل در دانشگاه های رده بالا در دنیا، اشخاص خارجی ای که در ۱ سال ۶ برابر متوسط درآمد سالیانه در چین حقوق می گیرند، مربیان و بازیکنان خارجی ای که در تیم های ملی چین و تیم های باشگاهی این کشور به فعالیت ورزشی می پردازند و سردبیران خارجی یا معاونان خارجی آن ها که در رسانه های دولتی چینی فعالیت می کنند می شود.

در این خصوص، ویزا های اعطایی توسط دولت چین برای اشخاصی که ''دارای صلاحیت باشند'' ظرف تنها چند روز و برای مدت ۵ یا ۱۰ سال صادر می گردد. لازم به ذکر است که در گذشته افراد خارجی مقیم در چین باید هر یک یا دو سال ویزای خود را تمدید می کردند.

علاوه بر این، افراد خارجی ای که تحت شرایط نامبرده در کشور چین مقیم می شوند هیچ هزینه ای نمی پردازند زیرا معافیت از پرداخت هرگونه هزینه یکی از سیاست های تعریف شده توسط دولت چین در این رابطه است. همچنین، همسر و فرزندان افراد نخبه می توانند در همان روزی که درخواست ویزا می دهند ویزای ۱۸۰ روزه ی یک بار ورود خود را دریافت کنند.

باید خاطر نشان گردد که به طور کلی قوانین مهاجرت و کار در چین به طور سخت گیرانه ای کنترل می شود. اگرچه، این کشور با اعلام برنامه های خود مبنی بر ''بازسازی'' و ''ارتقای'' اقتصاد خود در حال جذب افراد متخصص تحصیل کرده در خارج به سوی خود است. در این راستا، یکی از مسوولان دولت چین گفته است که '' ما نباید تنها از منابع و ظرفیت های بازارهای چین و نخبگان چینی استفاده کنیم ... بلکه باید در خصوص متخصصان خارجی هم سیاست های بازتری را اتخاذ نماییم''.