۰ نفر

انتقال سفارت آمریکا به قدس ۲ سال زمان می‌برد

۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۴۱
کد خبر: 236354
انتقال سفارت آمریکا به قدس ۲ سال زمان می‌برد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت المقدس احتمالا دو سال زمان خواهد برد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تیلرسون پس از دیدار با «ژان ایو لو دریان» وزیر امور خارجه فرانسه در پاریس، در ارتباط با طرح واشنگتن برای انتقال سفارت به بیت المقدس گفت: این موضوعی نیست که امسال یا احتمالا حتی سال آینده رخ دهد.

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: رئیس جمهوری می‌خواهد که با ثبات قدم حرکت کنیم تا مطمئن شویم هر زمان که ممکن باشد، سفارت در اورشلیم (بیت المقدس) مستقر شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در تشریح جزئیات این انتقال، از تخصیص فضا، طرح‌ریزی، کسب مجوز کنگره برای هزینه‌های احتمالی و در نهایت ساخت بنای سفارت سخن گفت.

تیلرسون افزود: فکر می‌کنم رئیس جمهوری صریحا مشخص کرد که تعیین وضعیت نهایی شهر از جمله از لحاظ مرزی، برعهده طرف‌ها خواهد بود تا درخصوص آن مذاکره و تصمیم‌گیری کنند.

اظهارات این مقام آمریکایی پس از آن ایراد شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تصمیم خود برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور به این شهر را اعلام کرد.

انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را کنگره این کشور در سال 1995 تصویب کرده بود؛ اما تمامی رئیسان جمهوری آمریکا در بازه‌های زمانی شش ماهه، اجرای آن را تعلیق کرده بودند.

این تصمیم ترامپ که نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است، با مخالفت‌های بسیاری چه در داخل آمریکا و چه در عرصه جهانی مواجه شده است. تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش و نقض اساسی حقوق مردم فلسطین ارزیابی می‌کنند.