۰ نفر

واکنش سازمان همکاری اسلامی به تصمیم اخیر ترامپ

۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۲
کد خبر: 236189
واکنش سازمان همکاری اسلامی به تصمیم اخیر ترامپ

سازمان همکاری اسلامی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد به رسمیت شناختن قدس به عنوان 'پایتخت اسرائیل' مغایر با قوانین بین المللی است و به اشغالگری اسرائیل مشروعیت نخواهد بخشید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، سازمان همکاری اسلامی با انتقاد از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در مورد قدس اعلام کرد: این تصمیم ترامپ گامی است که احساسات مسلمانان را جریحه دار می کند و به طور کامل مغایر قوانین بین المللی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در این بیانیه با تاکید بر این که تصمیم ترامپ نقش واشنگتن در روند صلح را از بین برد، آمده است: با این تصمیم غیر قانونی آمریکا، موقعیت٬ هویت و تاریخ قدس تغییر نخواهد کرد.

در این بیانیه تاکید شده است که قدس بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین های فلسطین در مرزهای سال 1967است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی با نادیده گرفتن قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 1980 که اقدام اسرائیل برای الحاق قدس شرقی و اعلام آن به عنوان پایتخت اسرائیل را غیر قانونی دانسته است، گفت: 'زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرا رسیده است'.

ترامپ همچنین دستور داد تا آمادگی های لازم برای انتقال سفارتخانه ایالات متحده آمریکا به قدس صورت گیرد.

اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان 'پایتخت ابدی اسرائیل' اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد و فلسطینی ها قدس را پایتخت کشور خود می دانند.