۰ نفر

دستور تخلیه ۱۰۰هزار نفر از اندونزی از بیم آتشفشان +عکس

۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۶
کد خبر: 234103
دستور تخلیه ۱۰۰هزار نفر از اندونزی از بیم آتشفشان +عکس

فوران آتشفشان کوه آگونگ در جزیره بالی اندونزی در روز دوشنبه باعث شد که مقامات بالاترین سطح اخطار را در منطقه صادر کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  آنها گفته اند که امکان دارد شاهد فوران بزرگی از این کوه آتشفشانی باشیم.به ساکنان اطراف این کوه آتشفشانی که در فاصله ۸ تا ۱۰ کیلومتری این کوه زندگی می کنند اعلام شده است که هر چه زودتر خانه هایشان را ترک و از منطقه دور شوند.

فوران آتشفشان

ایرو نیوز نوشت: مقامات بالی گفته اند که ۱۰۰ هزار نفر باید از اطراف آتشفشان تخلیه شوند با این حال تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر منطقه را ترک کرده اند. دهها هزار نفر در حالی در منطقه مانده اند که یا بخاطر فاصله با کوه احساس امنیت می کنند و یا به دلیل تخلیه نشدن حیوانات مزرعه شان در منطقه مانده اند و ماموران امنیتی در حال متقاعد کردن مردم برای تخلیل خانه هایشان هستند.

بدنبال افزایش دود و غبار از دهانه این آتشفشان و گسترش آن در آسمان منطقه، فرودگاه این جزیره بسته و با لغو پرواز ها هزاران توریست برای بازگشت به کشورهایشان به مشکل برخورد کرده اند و برخی از آنها در فرودگاه چادر زده اند. فعالیت های توریستی این جزیره از ماه سپتامبر هنگامی که لرزش های این کوه آتشفشانی افزایش یافت، مختل شده است.

   کوه آگونگ که در شرق جزیره بالی واقع است کمی بیشتر از ۳۰۰۰ متر ارتفاع دارد و آخرین فوران این آتشفشان به ۱۹۶۳ باز می گردد که در جریان آن دست کم ۱۰۰۰ نفر کشته و چندین روستا بکلی نابود شد.

جزیره بالی یکی از توریستی ترین مناطق جنوب شرقی آسیا است. بیش از ۵ میلیون جهانگرد سال گذشته از این جزیره بازدید کرده اند.