۰ نفر

چین حمایت مالی از تجارت‌های کوچک را افزایش می‌دهد

۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۰۶
کد خبر: 230335
چین حمایت مالی از تجارت‌های کوچک را افزایش می‌دهد

چین سیاست‌های تخفیف مالیاتی جدیدی را برای کاهش مشکلات تجارت‌های کوچک و خرد و پشتیبانی از رشد اقتصادی معرفی کرده است.

به گزارش شین‌هوا، چین سیاست‌های تخفیف مالیاتی جدیدی را برای کاهش مشکلات تجارت‌های کوچک و خرد و پشتیبانی از رشد اقتصادی معرفی کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، طبق سندی که به طور مشترک توسط وزارت مالی چین و اداره مالیات دولتی منتشر شد از ۱ دسامبر ۲۰۱۷ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ موسسات مالی از مالیات بر ارزش افزوده بر درآمد حاصل از بهره وام به تجارت‌های کوچک و خرد و تجارت‌های با مالکیت انفرادی، معاف خواهند شد.

در حال حاضر این سیاست‌گذاری تنها به وام‌های مربوط به کشاورزان تعلق دارد.

طبق آنچه در این سند آمده است حداکثر میزان وامی که به هر کدام از وام‌گیرندگانی که ذکر شد، برای برخورداری از معافیت مالیاتی، قابل پرداخت است، ۱ میلیون یوآن (۱۵۰۹۵۹ دلار آمریکا) می‌باشد.

در عین حال طبق اعلام این سند قراردادهای وام تجارت‌های کوچک و خرد از ۱ ژانویه ۲۰۱۸ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ از مالیات بر تمبر معاف خواهند بود.

دولت در حال تشویق بانک‌ها برای حمایت از تجارت‌های خرد است که اغلب در به دست آوردن وام‌های بانکی با مشکلات زیادی روبرو هستند.

تا پایان ماه جون،  میزان وام‌های موسسات مالی به تجارت‌های کوچک و خرد به رقم قابل توجه ۲۲.۶ تریلیون یوآن رسید که تقریبا ۲ برابر میزان آن در پایان ۲۰۱۲ بود.  این ۳۲ درصد از کل وام‌های تجارت‌های مختلف را شامل می‌شد.