۰ نفر

اتحادیه اروپا کنار روسیه می‌ماند؟

۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰
کد خبر: 213558
اتحادیه اروپا کنار روسیه می‌ماند؟

تحلیل‌گر سیاسی روسیه اعلام کرد اتحادیه اروپا با توجه به اینکه در ارتباط با آمریکا ضررهای زیادی می‌بیند برای حفظ منافع خود با روسیه همراه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، الکسی زوبت تحلیل‌گر سیاسی روسیه می‌گوید؛اتحادیه اروپا بسیار احتمال دارد که در زمینه انرژی بجای آمریکا با روسیه همکاری کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، به گفته زوبت، روسیه برای اتحادیه اروپا به خاطر مقابله با روحیه توسعه‌طلبی آمریکا بسیار اهمیت دارد. روحیه‌ توسعه‌طلبی که آمریکا در پیش گرفته است، منافع اروپایی‌ها را تهدید می‌کند.

این تحلیل‌گر روسیه همچنین می‌گوید؛ اروپایی‌ها از منافع خودشان به‌خوبی آگاه هستند و به این دلیل است که می‌گویم آنها در انتخاب بین آمریکا و روسیه، روسیه را انتخاب خواهند کرد.

وی اضافه می‌کند؛ اروپایی‌ها از روسیه حمایت خواهند کرد نه به این دلیل که عاشق ما هستند، بلکه به این دلیل که نمی‌خواهند در خدمت آمریکا باشند؛ چراکه در همراهی با آمریکا بسیاری از منافع اقتصادی خود را از دست می‌دهند.

در حال حاضر گازپروم روسیه و همچنین شریک اروپایی‌اش بر روی دو پروژه خط لوله «نورداستریم 2» و «ترکیش استریم» کار می‌کنند و بسیاری از کارهای مقدماتی انجام شده است، اما هنوز لوله‌گذاری انجام نشده است.

در دوم آگوست، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه، ایران و کره شمالی اعمال کرد و تحریم‌های ضد روسی بخش‌های دفاعی و اقتصادی این کشور را هدف گرفته و می‌خواهد مبادلات بانکی روسیه و شرکت‌های انرژی این کشور را محدود کند.

تحریم‌های جدید آمریکا تحت مخالف اتحادیه اروپا قرار گرفت و اعضای این اتحادیه مانند آلمان با این طرح مخالفت کردند.