۰ نفر

آماده باش امنیتی در پاریس

۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۱۵
کد خبر: 183063
آماده باش امنیتی در پاریس

در پی تیراندازی در یک دبیرستان در فرانسه، و انفجار یک نامه در دفتر صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در مرکز پاریس، دولت این کشور هشدار امنیتی صادر کرد.

به گزارش رویترز، در جریان تیراندازی فرد مسلحی که وارد دبیرستان نظامی الکسی توکویل در شهر گراس در جنوب فرانسه شد چند تن از جمله مدیر دبیرستان زخمی شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به گفته پلیس محلی، تا کنون یک نفر در ارتباط با این تیراندازی بازداشت شده و پلیس در تعقیب یک فرد دیگر است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که فرد بازداشت شده ۱۷ سال دارد و دانش‌آموز همین دبیرستان است.

شهر گراس مرکز صنایع عطرسازی فرانسه محسوب می‌شود.

همچنین پلیس پاریس از وقوع یک انفجار در دفتر صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در مرکز پاریس خبر داد،. براساس این گزارش این انفجار  به محض باز شدن یک نامه رخ داد که مجروحیت یک تن را بدنبال داشت.

به دنبال این حوادث دولت فرانسه به ارسال هشدار امنیتی از طریق تلفن همراه مبادرت کرد. مقامات وزارت کشور نیز به مردم توصیه کردند که به راهنمایی‌های امنیتی مقامات محلی عمل کنند.

به دلیل حملات تروریستی سال‌های اخیر در فرانسه، تمرین مقابله با حملات تروریستی به طور مرتب در مدارس این کشور به اجرا گذاشته می‌شود.