۰ نفر

ملک سلمان و ترامپ به توافق رسیدند

۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۰۰
کد خبر: 173827
ملک سلمان و ترامپ به توافق رسیدند

کاخ سفید با صدور بیانیه ای از توافق ملک سلمان و ترامپ بر سر تشکیل منطقه امن در سویه و یمن خبر داد.

به گزارش رویترز، کاخ سفید با صدور بیانیه ای از انجام توافق میان ملک سلمان و دونالد ترامپ در خصوص حمایت از منطقه امن در سوریه و یمن خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، بر اساس این بیانیه، رهبران عربستان سعودی و آمریکا در خصوص اهمیت تقویت تلاش ها در راستای مبارزه با گسترش تروریست های داعش به توافق رسیده اند.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: رئیس جمهور (ترامپ) درخواست کرد و پادشاه (ملک سلمان) قبول کرد تا از منطقه امن در یمن و سوریه حمایت کرده و همچنین از سایر نظراتی که به پناهندگان آواره شده در جریان درگیری های جاری کمک کند استقبال کنند.

خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که در این گفتگوی تلفنی «روابط تاریخی دو کشور دوست، تحولات اوضاع منطقه و جهان و همچنین شراکت راهبردی دو طرف و اهمیت همکاری اقتصادی، امنیتی و نظامی بین طرفین مورد بحث قرار گرفته است.»

طبق اعلام این خبرگزاری، سلمان بن عبدالعزیز از ترامپ برای سفر به عربستان دعوت نموده و رئیس جمهور آمریکا نیز دعوت مشابهی را به پادشاه سعودی ارائه کرده است و دو طرف در خصوص زمانبندی این دیدارها طی آینده به توافق رسیده اند.

رویترز به نقل از یک منبع سعودی بلندپایه گزارش داد که این گفتگوی تلفنی بیش از یک ساعت به طول انجامیده و طی آن بسیاری از جزئیات مهم مربوط به آینده روابط دو کشور و اوضاع منطقه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در عین حال نسبت به اینکه در این گفتگو محدودیت های اعمالی از سوی واشنگتن در خصوص سفر اتباع تعدادی از کشورها به آمریکا مورد بحث قرار گرفته یا نه اظهار بی اطلاعی نمود.