۰ نفر

عربستان به شهروندانش یارانه نقدی می‌دهد

۲ دی ۱۳۹۵، ۱:۴۱
کد خبر: 165897
عربستان به شهروندانش یارانه نقدی می‌دهد

عربستان در نظر دارد به منظور کاهش تاثیر افزایش بهای سوخت در سال آینده، برنامه‌ای برای پرداخت نقدی یارانه به شهروندانش آغاز کند.

عربستان در نظر دارد به منظور کاهش تاثیر افزایش بهای سوخت در سال آینده، برنامه ای برای پرداخت نقدی یارانه به شهروندانش آغاز کند.

بر اساس اظهارات یک منبع آگاه، دولت عربستان افزایش بهای بنزین و ﮔﺎزوﺋﯿﻞ را قبل از پایان سال جاری اعلام خواهد کرد. خانواده هایی که تحت تاثیر این افزایش بها قرار می گیرند می تواند از اول فوریه برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام  و از ماه ژوئن پرداختی خود را دریافت کنند. 

مسئولان دولتی عربستان تاکنون در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.

دولت عربستان این برنامه ها را در حالی اجرا کرده است که بودجه سالانه این کشور پایان هفته جاری منتشر خواهد شد. کمبود بودجه این کشور در سال 2015 به 15 درصد از تولید داخلی رسید و دولت ناچار شد در راستای طرح اصلاحات اقتصادی بهای بنزین را به میزان 50 درصد افزایش دهد.

دولت عربستان در حال بررسی دو سناریو در ادامه طرح افزایش بهای بنزین است، یا این که بهای آن را به بهای شاخص نفت مرتبط کند و یا متوسط بهای بنزین و گازوئیل در بازار جهانی را مورد استفاده قرار دهد.

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان، در حال اجرای بزرگترین طرح بازسازی اقتصادی در تاریخ عربستان است. او در نظر دارد با اجرای این طرح وابستگی عربستان به نفت را کاهش دهد.