۰ نفر

درخواست خانواده های قربانیان ۱۱ سپتامبر از اوباما

۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۰۸
کد خبر: 144989
درخواست خانواده های قربانیان ۱۱ سپتامبر از اوباما

خانواده های قربانیان حوادث ۱۱ سپتامبر پس از مصوبه کنگره آمریکا مبنی بر توانایی برای تحت تعقیب قرار دادن عربستان، خواستار اجرای عدالت از سوی دولت اوباما شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، شبکه فاکس نیوز در برنامه ای به گفتگو با برخی از خانواده های قربانیان حوادث ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ پرداخت. این گفتگو بعد از مصوبه جدید کنگره در خصوص امکانپذیر بودن طرح شکایت علیه عربستان سعودی انجام شد و فاکس نیوز در این باره با خانواده «استرادا» به گفتگو نشست.

این خانواده در حادثه ۱۱سپتامبر همسر و پدر خود را از دست داده است. مادر این خانواده در پاسخ به این پرسش که چرا خواهان اجرای عدالت و تایید این لایحه علیه عربستان سعودی است؟، گفت: برای آنکه تمامی شواهد و سرنخ ها در مورد ۱۱ سپتامبر به عربستان سعودی ختم می شود. تاکنون سایه ای در این مورد وجود داشته ولی اکنون پس از ۱۵ سال خواهان اجرای عدالت و پاسخگویی در مورد این حادثه هستیم.

مجلس نمایندگان آمریکا دیروز جمعه لایحه ای را به تصویب رساند که حق شکایت خانواده های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر و بستگان آنها از عربستان سعودی را به رسمیت می شناسد.

این لایحه که با عنوان «قانون عدالت علیه بانیان تروریسم» و در رای گیری شفاهی با اجماع به تصویب رسید، چهار ماه قبل نیز از تصویب سنای آمریکا گذشته بود.

این لایحه با مخالفت شدید دولت عربستان سعودی روبرو شده است. ۱۵ نفر از ۱۹ هواپیماربای شرکت کننده در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تبعه عربستان بودند.

این طرح چند روز قبل از پانزدهمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر برای امضا به «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا ارجاع شده است و رسانه های خارجی از قصد اوباما مبنی بر وتوی این طرح خبر می دهند.

عربستان سعودی مسئولیت مشارکت تعدادی از شهروندان خود در این حوادث تروریستی را رد می کند و پیشتر هم تهدید کرده بود چنانچه این قانون تصویب شود ذخایر مالی و همچنین سرمایه گذاری های خود در ایالات متحده آمریکا را خارج خواهد کرد.