۰ نفر

کاهش افسردگی در پسران با انجام ورزش‌های گروهی

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۳
کد خبر: 349070
کاهش افسردگی در پسران با انجام ورزش‌های گروهی

محققان به تازگی دریافتند؛ پسرانی که در ورزش‌های گروهی شرکت می‌کنند علائم کمتری از افسردگی را نشان می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، تحقیقات جدید نشان می‌دهد، پسرانی که در ورزش‌های گروهی شرکت می‌کنند، علائم کمتری از افسردگی را نشان می‌دهند.

براساس گزارش «فیزسنچرال»، محققان اعلام کردند که ورزش‌های فردی تاثیری بر روحیه کودکان نداشته است. البته گفتنی است که ارتباط میان ورزش و کاهش افسردگی تنها در پسران مشاهده شده است.

محققان دانشگاه واشنگتن معتقدند که ورزش می‌تواند اثرات ضد افسردگی در نوجوانان داشته باشد. نتایج جالب این تحقیق، سرنخ‌های مهمی را در مورد چگونگی فواید ورزش بر روحیه کودکان فراهم می‌کند و نشان می‌دهد که جنسیت نقش مهمی در نحوه تاثیرگذاری ورزش بر افسردگی دارد.

طبق این گزارش، محققان با استفاده از تصویربرداری از مغز، ثابت کردند که ورزش کردن با افزایش حجم بیوکامپ مرتبط است. بیوکامپ ناحیه مهمی در مغز است که وظیفه پاسخ به استرس و حافظه را برعهده دارد.

گفتنی است؛ پیش از این محققان ارتباط میان ورزش و حجم بیوکامپ را در بزرگسالان کشف کرده بودند اما اکنون تحقیقات جدید بر روی بیش از چهار هزار کودک 9 تا 11 سال انجام شده و برای نخستین بار رابطه میان ورزش و سلامت روحیه و رشد مغز کودکان اثبات شد.

«لیزا گورام»، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما همچنین دریافتیم که این ارتباط در ورزش‌های تیمی قوی‌تر است.