۰ نفر

مراقب رژیم غذایی نوجوانان باشید

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۵۴
کد خبر: 339233
مراقب رژیم غذایی نوجوانان باشید

بسیاری از نوجوانان در سن بلوغ با افزایش وزن رو به رو می شوند. این موضوع باعث می شود نه تنها اعتماد به نفسشان کاهش پیدا کند، بلکه با مشکلاتی بین همسالانشان هم رو به رو شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، افزایش وزن کابوس هر انسانی است و بزرگ و کوچک هم ندارد، اما تحمل این مضووع برای نوجوانان دشوار تر است. بر این اساس بسیاری از نوجوانان سعی می کنند با رژیم های غیراصولی و سخت وزن خود را کاهش دهند.

وظیفه والدین برای کنترل وضعیت کاهش وزن نوجوانان بسیار مهم است. درواقع والدین باید دقت کنند که فرزندانشان چه نوع رژیمی دارند یا چگونه وزن خود را کاهش می دهند. متاسفانه برخی از نوجوان ها برای کاهش وزن از روش هایی مثل مصرف دخانیاتف گرسنگی کشیدن برای ساعاتی طولانی، مصرف مایعات(به تنهایی) و حتی ورزش های خطرناک و سنگین استفاده می کنند.

در این شرایط وظیفه والدین برای همراهی با نوجوانان بسیار مهم است. والدین باید در کنار نوجوانان باشند و با کمک به آنها برای ثبت نام در کلاس های ورزشی، مراجعه به متخصص تغذیه و حمایت از آنان در هنگام رژیم گرفتن به کاهش وزنشان کمک کنند.

بدیهی است که نوجوان در سنینی قرار دارند که پرخاشگر و عصبی هستند، اما والدین نباید با رفتارهای خود نوجوانان را عصبی تر کنند. بلکه باید با حمایت از نوجوانان خود امید به کاهش وزن را در او تویت کنند. نقش خواهر و برادرها و اقوام نیز در این میان بسیار مهم است. نوجوانان در دوران رژیم غذایی و کاهش وزن بسیار حساس می شوند و اطرافیان نباید انان را با حرف های خود تحریک و عصبی کنند.