۰ نفر

خیلی ساده شاد باشید

۷ اسفند ۱۳۹۷، ۷:۱۲
کد خبر: 338241
خیلی ساده شاد باشید

آمارها از غمگین‌بودن مردم ایران می‌گویند و دیدن چهره همشهری‌ها هم بر این مسأله تأکید می‌کند. شاید ما ایرانی‌ها شادبودن را یاد نگرفته‌ایم!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، شاید هم منتظر این هستیم تا همه‌ چیز مهیا شود تا بتوانیم شاد باشیم و از زندگی لذت ببریم. در ادامه چند راهکار ساده ارایه می‌کنیم به امید این‌که‌ درصدی از همشهریان‌مان شادبودن را جزو بخشی از زندگی‌شان قرار بدهند.

افکارتان زندگی‌تان را می‌سازند؛ درصورتی که افکار مثبتی داشته باشید و شاد فکر کنید، شاد هم زندگی خواهید کرد. از این‌رو باید سعی کنید افکار خود را خالص کنید و موارد منفی را دور کنید، زیرا هرطور که فکر کنید، همان‌گونه زندگی شما پیش خواهد رفت.

تنها خودتان مسئول هستید؛ باید بدانید که فقط شما مسئول خوشحال‌بودن خودتان هستید. به هیچ‌وجه نباید از دیگری انتظار داشته باشید که برای خوشحال‌بودن شما کاری کند، بلکه این تنها خودتانید که باید برای شادبودن زندگی‌تان تلاش کنید و زندگی شادی بسازید.

با خودتان آشتی کنید؛ هرطور که هستید، خودتان را دوست داشته باشید. این موضوع بسیار اهمیت دارد. کسی که نتواند خود را دوست داشته باشد، نمی‌تواند دیگران را هم دوست داشته باشد و زندگی شادی را تجربه کند.

راهی جز شادبودن وجود ندارد؛ این‌که مدام با انجام کارهای مختلف و کسب موفقیت‌‌های گوناگون سعی داشته باشید به یک زندگی شاد برسید، کار بیهوده‌ای است. شادبودن در طول مسیر است. باید بدانید که زمان برای کسی منتظر نمی‌ماند، بنابراین وقت را غنیمت بشمارید و از لحظه‌لحظه زندگی خود استفاده کنید. هیچ زمانی بهتر از الان برای شادبودن مناسب نیست.

در لحظه زندگی کنید؛ سعی کنید به فکر همین لحظه‌ای که در آن هستید، باشید. در گذشته زندگی نکنید و امروز را با نگرانی برای فردا سپری نکنید. اگر در لحظه‌ای که در آن قرار دارید، حاضر باشید دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد ،‌می‌توانید آن لحظه را به خوبی بسازید.

برنامه‌ریزی کنید؛ برای زندگی روزمره خود برنامه‌ریزی کنید؛ چراکه اگر زندگی را‌ بی‌نظم پیش ببرید، سبب ‌می‌شود استرس بگیرید. در مقابل یک برنامه جامع سبب ‌می‌شود تا به همه کار در زندگی خود برسید. در برنامه کارهای مورد علاقه خود را بگنجانید و وقت را بیهوده تلف نکنید.

در جمع‌‌های شاد حضور پیدا کنید؛ قرارگرفتن در محیط‌‌های پر از غم و غصه به مرور زمان روی ناخودآگاه شما تأثیر ‌می‌گذارد. بنابراین سعی کنید در جمع‌‌ها و محافل شاد حضور پیدا کنید. تنهاماندن یا حضور در محیط‌‌های سوگواری به مرور زمان سبب افسردگی افراد ‌می‌شود. دوستان خود را از بین افراد امیدوار و شاد انتخاب کنید.

شادی را با عشق به زندگی تمرین کنید؛ چیزی که جهان را به جریان در‌می‌آورد، عشق است. عشق به دنیا و کائنات سبب ‌می‌شود به زندگی خود امید و شادی وارد کنید. هر انرژی‌ای که به دنیا بدهید، همان را دریافت ‌می‌کنید. از این‌رو سعی کنید از خود انرژی مثبت بفرستید تا متقابلا همان را پس بگیرید.

برای شادبودن عجله کنید؛ وقت تلف نکنید. همین امروز را غنیمت بشمارید و در همین لحظه اکنون برای شادی خود به پا خیزید. به نکات مطرح‌شده توجه کنید و برای اجرایی‌کردن آنها در تلاش باشید. این چند اصل، رازهایی هستند که با متحول‌کردن زندگی‌تان می‌توانند شما را به یک زن شاد و خندان تبدیل کنند. فراموش نکنید شما لایق بهترین احوال هستید و هیچ لوازم آرایشی به اندازه شادی و تبسم شیرین بر لب، نمی‌تواند شما را زیبا و جذاب‌تر کند.