۰ نفر

رایج‌ترین علل افت تحصیلی کودکان چیست؟

۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۴۹
کد خبر: 335231
رایج‌ترین علل افت تحصیلی کودکان چیست؟

یکی از رایج ترین نگرانی های والدین در مورد فرزندانشان این است که آن ها به طور ناگهانی دچار افت تحصیلی شوند و این موضوع در شرایطی رخ دهد که تا پیش از آن به لحاظ تحصیلی در شرایط مناسبی قرار داشتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، افت تحصیلی بچه ها یکی از کابوسهای رایج والدین است. این موضوع که بچه ها در بازه های مختلف تحصیلی خود افت درسی را تجربه کنند چندان عجیب نیست، اما گاهی برخی از کودکان حالاتی از گوشه گیری، افسردگی و انزوا را نیز نشان می دهند که باعث نگرانی مضاعف والدین می شود.

اما رایج ترین علل افت تحصیلی کودکان چیست؟

گاهی بچه ها در مدرسه مورد آزار و اذیت یا به عبارتی قلدری همکلاسی های خود واقع می شوند. برخوردهای توهین آمیز و آزار دهنده دانش آموزان با کودک باعث می شود او دچار حالت نا امیدی، افسردگی، اضطراب و دلشوره شود.

گاهی کودک نه از طرف همکلاسی ها، بلکه از طرف معلم ها تحت فشار قرار می گیرد. برخوردهای نامناسب برخی از معلمان باعث می شود کودک احساس تنهایی و بی پناهی کند و به مرور زمان منزوی شود.

گاهی همه چیز از خانه شروع می شود. درواقع مشاجره های والدین، درگیری کودک با فرزندان بزرگ تر یا کوچکتر خانه و مواردی مشابه باعث می شود کودک دچار حالت بی تفاوتی نسبت به درس و مدرسه شود.

بسیاری از کودکانی که با افت تحصیلی ناگهانی رو به رو می شوند، با مشکلاتی در خانه یا مدرسه رو به رو هستند که نمی توانند آن را با دیگران در میان بگذارند. اگر افت تحصیلی کودک گذرا باشد، نگرانی ها کاهش می یابد، اما اگر افت تحصیلی همراه با مسائلی جانبی مثل شب ادراری،  اضطراب شدید، جویدن ناخن ها و ... باشد والدین باید به سرعت به دنبال علل موضوع باشند و کمک به فرزندشان را به تعویق نیندازند.