۰ نفر

افراد باملاحظه چگونه هستند؟

۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۶:۲۵
کد خبر: 308438
افراد باملاحظه چگونه هستند؟

چطور می‌توانید وقتی مسائل بسیار دیگری هم وجود دارد که نیروی محدود روانی شما را طلب می‌کنند با‌ملاحظه‌تر باشید؟ این کار چندان سخت نیست کافی است از عادات آدم‌های با‌ملاحظه تقلید کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، البته گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد، اما اینکه همیشه دیر کنید این پیام واضح را در بر خواهد داشت که فکر می‌کنید زمان شما مهم‌تر از زمان سایرین است. حتی اگر گمان می‌کنید که وقت شما ارزش بیشتری دارد نیاز نیست این عقیده را به تمام دنیا اعلام کنید. به جای آن انسان با‌ملاحظه‌ای باشید و سر وقت جایی که باید باشید حضور پیدا کنید.

با دیگران همدلی کنید

داشتن احساس همدلی با دیگران یک مساله، اما کاری بابت آن احساس انجام دادن، مساله‌ای کاملا متفاوت است. اگر بتوانید خود را به جای دیگران بگذارید بسیار خوب است. در حقیقت لازم است برای مراعات دیگران این توانایی را داشته باشید، اما به صرف این کار شما انسان با‌ملاحظه‌ای نخواهید شد. برای نشان دادن این همدلی در عمل، باید توانایی شما برای اینکه خود را جای دیگران بگذارید در تغییر رفتارتان نمود پیدا کند، این تغییر ممکن است تغییر رفتارتان برای هماهنگی با احساسات دیگران باشد یا فراهم کردن کمک‌های قابل لمس در شرایط دشوار.

عذرخواهی کنید

در چنین حالتی عذرخواهی معنای خود را از دست می‌دهد. اما زمانی که واقعا یک عذرخواهی خالصانه لازم است، موضوع کاملا فرق می‌کند. وقتی اشتباهی انجام داده‌اید، یا حتی گمان می‌کنید که اشتباهی مرتکب شده‌اید، عذرخواهی نقش تعیین‌کننده‌ای در با‌ملاحظه‌ بودن شما ایفا خواهد کرد.

زیاد لبخند بزنید

زمانی که به مردم لبخند می‌زنید، مردم این لطف شما را به خودتان باز می‌گردانند.

مودب باشید

مودب بودن به معنای این است که عامدانه به گونه‌ای رفتار کنید که دیگران احساس آرامش و آسایش کنند.

از لحاظ هیجانی باهوش باشید

یکی از استدلال‌های بسیار اشتباه که برخی آن را پذیرفته‌اند این است که داشتن یک احساس با انجام یک عملِ مطابق با آن احساس برابر است. وقتی چیزی به اسم خودکنترلی وجود دارد پس معادل دانستن احساس و عمل نادرست است. مثال‌ها متفاوت است، چه وقتی به یک همکار کمک می‌کنید در حالی که در موقعیت فشرده‌ای برای اتمام کار خود هستید.

راهی که همه در آن برنده باشند

بسیاری از مردم زندگی را به عنوان یک بازی برد و باخت می‌بینند. آنها گمان می‌کنند وقتی یک نفر می‌برد دیگری باید ببازد. افراد باملاحظه بر خلاف این رویکرد سعی می‌کنند راهی را پیدا کنند که همه در آن برنده باشند. این کار همیشه ممکن نیست، اما هدف آنها رسیدن به چنین چیزی است.