۰ نفر

اینها را از دیگران توقع نداشته باشید

۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۶:۰۰
کد خبر: 307925
اینها را از دیگران توقع نداشته باشید

همه آدم‌ها مسیر زندگی شما را درک نمی‌کنند. اشکالی ندارد، زندگی آنها نیست که آن را بفهمند، زندگی شما است. تا وقتی خودتان را درک می‌کنید، نیازی نخواهید داشت که از دیگران تأییدیه بگیرید.

توقع نداشته باشید که همه کارها را طبق استانداردهای شما «درست» انجام دهند: اخلاقیات آدم‌ها براساس عوامل مختلف با هم متفاوت است.بعنوان مثال،ممکن است شما اهل مهمانی نباشید اما دوست‌تان مدام در مهمانی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، این باعث نمی‌شود آدم بد یا خوبی باشد اما اینکه توقع داشته باشید آنطور که استاندارد شما است رفتار کنند، فقط باعث ناامیدی شما خواهد شد.فقط سعی کنید که خودتان به استانداردهای خودتان پایبند باشید و اجازه بدهید دیگران هم استانداردهای خودشان را برای زندگی داشته باشند.

توقع نداشته باشید که کامل باشند: این وسواس برای کامل بودن موجب افسردگی، اضطراب و بیماری‌های مزمن می‌شود.اجازه بدهید دیگران اشتباه کنند و از اشتباهاتشان درس بگیرند. به این فکر کنید که اگر هیچکس اشتباه نمی‌کرد دنیا واقعاً چه شکلی می‌شد.

توقع نداشته باشید که فکرتان را بخوانند: بعضی‌ها بینش قوی‌تری دارند اما خیلی‌ها قادر به فهمیدن احساس یا نگاه شما نیستند.اینکه شما نسبت به احساس دیگران حساس‌تر هستید به این معنی نیست که بقیه هم باید همه چیز را از نگاه شما بخوانند.همه دوست ندارند روانشناس باشند، به همین دلیل خودتان را خیلی روشن و واضح ابراز کنید تا دیگران مجبور نشوند که فکر و احساستان را حدس بزنند!

توقع نداشته باشید که هر بار زمین خوردید، بلندتان کنند: البته دوستان و خانواده خوب وقتی نیاز داشته باشید به کمک شما می‌آیند اما برای پاک کردن خاک روی لباستان از آنها توقع نداشته باشید.آن‌ها هم مشکلات درونی خودشان را دارند و نمی‌توانند هم وزن مشکلات شما و هم مشکلات خودشان را تحمل کنند.می‌خواهند کمکتان کنند اما نه همیشه و نه در همه زمان‌ها.این به آن معنی نیست که به شما اهمیت نمی‌دهند، این یعنی گاهی باید خودتان به تنهایی بار مشکلات و چالش‌هایتان را به دوش بکشید.

توقع نداشته باشید که درکتان کنند: «همه آدم‌ها مسیر زندگی شما را درک نمی‌کنند. اشکالی ندارد، زندگی آنها نیست که آن را بفهمند، زندگی شماست.».تا وقتی خودتان، خودتان را درک می‌کنید، نیازی نخواهید داشت که از دیگران تأییدیه بگیرید.

توقع نداشته باشید که آنطور که شما با آنها رفتار می‌کنید با شما رفتار کنند: تا زمانیکه همه آدم‌ها باملاحظه‌تر شوند، باید بپذیریم که با ما بد رفتار کنند چون هنوز نمی‌توانند رابطه درستی حتی با خودشان داشته باشند.با دیدی مهربانانه به رفتار آنها نگاه کنید تا اگر آن اندازه که شما با آنها مهربان هستید، با شما مهربان نبودند، ناراحت و ناامید نشوید.

توقع نداشته باشید که همان آدمی بمانند که یک سال پیش بودند: آدم‌ها برحسب تجربیات و شرایط زندگی‌شان به‌مرور زمان تغییر می‌کنند.پس وقتی می‌خواهید قضاوت‌شان کنید، این را به یاد داشته باشید.آدم‌ها را با همه تغییراتی که داشته‌اند دوست داشته باشید، نه‌فقط وقتی با ایده آل‌ها و استانداردهای شما همخوانی داشته باشند.