۰ نفر

ترفندهایی ساده برای کسب آرامش

۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۲۳:۳۰
کد خبر: 163470
ترفندهایی ساده برای کسب آرامش

برقراری ارتباط و تعامل با آدم‌ها در موقعیت‌های مختلف می‌تواند برای همه دشوار باشد. در این نوشتار ۱۰ ترفند روانشناختی برای آسان تر کردن زندگی تان آمده است که حتما باید بدانید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، چه قضیه‌ مربوط به کار باشد چه مربوط به سرگرمی، یادگیری این ترفندهای روانشناختی برای روبراه‌تر کردن اوضاع حائز اهمیت است. نباید این ترفندها با راه‌های بدجنسانه‌ی آلت دست قرار دادن دیگران برای برآوردن نیات شخصی اشتباه گرفت، چرا که این‌ها فقط راه‌هایی برای بهبود روابط و ارتباطات کلی با دیگران هستند.

 در ادامه ۱۰ ترفند روانشناختی برای آسان تر کردن زندگی تان را بخوانید:

۱. وقتی پاسخی گرفتید که از آن ناراضی هستید به چشمان طرف نگاه کنید

بعضی وقت‌ها از پاسخی که دریافت می‌کنیم رضایت نداریم و بعضی وقت‌ها از آن سر در نمی‌آوریم. به جای تکرار کردن سوال یا پرسیدن سوالی دیگر، به چشمان طرف نگاه کنید. این باعث می‌شود آن شخص احساس فشار یا در تنگنا بودن کند، و مجبور خواهد شد جزئیات بیشتری در مورد افکار خود ارائه بدهد.

 

۲. وقتی کسی صدایش را روی شما بلند کرد، آرامش خود را حفظ کنید

برای حفظ آرامش خود مجدانه تلاش کنید‌. وقتی از یک آدم پر حرف رفتار نامتعارفی سر می‌زند، معمولا عصبانی است، و گاهی رفتار ما ناخواسته می‌تواند به این عصبانیت دامن بزند. احساس عصبانیت معمولا خیلی سریع فروکش می‌کند و بعد از آن احساس گناه به وجود می‌آید و معمولا چنین شخصی اولین کسی است که تقاضای بخشش می‌کند.

 

۳. نزدیک شخص پرخاشگر بنشینید تا از حمله‌ی احتمالی او جلوگیری کنید

 

اگر راهی جلسه هستید و می‌دانید که در اتاق کنار یک شخص پرخاشگر قرار خواهید گرفت، می‌دانید که ممکن است بحث بالا بگیرد، یا ممکن است مورد انتقادات مخرب او قرار بگیرید، سعی کنید کنار آن شخص بنشینید. ممکن است احساس معذب بودن کنید، اما شما در این حس تنها نیستید. آن طور که معلوم شده است نزدیکی به دیگران آدم‌ها را معذب می‌کند و این حس سطح پرخاشگری بالقوه‌ی شخص را کاهش می‌دهد.

 

۴. اگر می‌خواهید محبوب باشید اسامی همه را به خاطر بسپارید

اگر می‌خواهید در بین دوستان و همکاران‌تان محبوب باشید، هنگام صحبت با آدم‌ها صدا کردن نام کوچک‌شان را به عادت خود تبدیل کنید. وقتی کسی را با نام کوچکش صدا می‌کنید بلافاصله احساس خاصی به او دست می‌دهد.

 

۵. وقتی احساس استرس یا اضطراب می‌کنید افکارتان را یادداشت کنید

همه‌ی ما گاهی اوقات سطحی از استرس یا اضطراب روانی را احساس می‌کنیم. افکارتان را در یک دفتر وقایع روزانه یادداشت کنید و سپس آن را ببندید. باور کنید یا نه، قادر خواهید بود راحت‌تر به کارتان فکر کنید چون حالا افکارتان را با کسی به اشتراک گذاشته‌اید. وقتی این افکار را به اشتراک می‌گذارید، آن وقت احساس خواهید کرد باری که روی ذهن‌تان بوده است کاهش پیدا می‌کند.

 

۶. وقتی نمی‌توانید تصمیم بگیرید، انتخاب‌های کمتری پیش روی خود بگذارید

 

بعضی آدم‌ها معتقدند که بهتر است انتخاب‌ها و اطلاعات بیشتری داشته باشند و در واقع، ترجیح می‌دهند بیشتر داشته باشند. با وجود این، در واقع داشتن بیش از اندازه هم دست و پا گیر می‌شود. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد چهار انتخاب در یک زمان بیشترین تعدادی است که می‌توانیم به آن‌ها فکر کنیم و دست به انتخاب بزنیم. برای این که یک تصمیم گیرنده‌ی کارآمد باشید، باید در یک زمان فقط چند انتخاب پیش روی خود بگذارید. این کار به شما زمان لازم برای بررسی هر یک از آن‌ها را خواهد داد در حالی که در این بین به شما فضای کافی می‌دهد تا به مجموعه‌ی جدیدی از انتخاب‌ها فکر کنید.

 

۷. حالت درست می‌تواند اعتماد به نفس را تقویت کند

این ترفند روانشناختی هم در مورد کار و هم در مورد سرگرمی صدق می‌کند. این کار می‌تواند روابط اجتماعی زندگی‌تان را بهبود ببخشد و کمک کند در عرصه‌ی کاری پله‌های ترقی را طی کنید. می‌پرسید چطور می‌توانید معتمد به نفس باشید؟ بهترین راه برای انجام این کار از طریق حالت بدن‌تان است. اگر به بدنتان اجازه بدهید فضای بیشتری را اشغال کند، احساس اطمینان بیشتری خواهید کرد. به این زبان قدرت می‌گویند.

 

۸. راه قطعی برای برنده شدن در “سنگ، کاغذ، قیچی”

این ترفند روانشناختی برای آسان تر کردن زندگی تان قطعا جذاب است. وقتی در شرف انجام این بازی معروف هستید، درست قبل از آن از حریف‌تان یک سوال تصادفی بپرسید. این کار عموما حریف گیج شده‌ی شما را منحرف خواهد کرد و او معمولا “قیچی” را نشان خواهد داد.

 

۹. وقتی درخواست کمک دارید کاری کنید آدم‌ها احساس کنند به آن‌ها نیاز دارید

اگر به کمک کسی نیاز داشتید با این عبارت شروع کنید، “من به کمک شما احتیاج دارم …” آدم‌ها دوست دارند احساس کنند دیگران به وجودشان نیاز دارند ‌و از احساس گناه بیزار هستند. اگر مکالمه‌تان را با این عبارت شروع کنید به احتمال بسیار زیاد کمکی را که نیاز دارید دریافت خواهید کرد.

 

۱۰. پیش از دست دادن با دیگران دستان‌تان را گرم کنید

آیا می‌دانستید دستان سرد با بی‌اعتمادی مرتبط است؟ وقتی قرار است کسی را لمس کنید یا با او دست بدهید، اطمینان حاصل کنید که دستان‌تان گرم هستند. دستان گرم جوّی صمیمی به وجود می‌آورد.

در ادامه چند ترفند روانشناختی دیگر برای آسان تر کردن زندگی تان که جالب هم هستند آمده است:

  • اگر فکر می‌کنید کسی به شما توجه نمی‌کند، براز او بخواهید خودکار یا مدادش را به شما قرض بدهد.
  • اگر نمی‌توانید آهنگی را از سرتان بیرون کنید، سعی کنید آخر آن را به یاد بیاورید.
  • اگر برای حمل چیزی به کمک احتیاج دارید، در حالی که آن را به دست شخص مورد نظر می‌دهید سعی کنید با او صحبت کنید. به احتمال زیاد حتی متوجه نخواهد شد که چیزی به دستش داده‌اید و فقط آن را حمل خواهد کرد.
  • در مرحله‌ی آشنایی، رنگ چشم طرف را یادداشت کنید. قرار نیست از این اطلاعات استفاده کنید، فقط یادداشت کردن آن مهم است. این تکنیکی است برای دستیابی به حداکثر تماس چشمی. به نظر آدم‌ها چنین شخصی صمیمی و با اعتماد به نفس است.