۰ نفر

کودکان تا ۱۰ سالگی باید این دسته از مهارت های زندگی را بلد باشند

۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱
کد خبر: 679748
کودکان تا ۱۰ سالگی باید این دسته از مهارت های زندگی را بلد باشند

مدرسه به فرزند شما خواندن، نوشتن و حساب را به آنها آموزش می دهد. اما در مورد هر چیز دیگری که آنها باید بدانند چطور؟

کودک ده ساله و آموزش 10 مهارتی که باید داشته باشد

به گزارش اقتصاد آنلاین، بچه‌ها تقریباً از بدو تولد شروع به ساختن مهارت های زندگی و استراتژی‌های مقابله می‌کنند و هر نقطه عطف رشدی جدید، پایه‌های بعدی را می‌سازد، زیرا یاد می‌گیرند که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند و به روش‌های پیچیده‌تر حل کنند. با بزرگتر شدن و شروع مدرسه، بچه ها خواندن، نوشتن و حساب را یاد می گیرند. اما سایر مهارت های ضروری زندگی برای آموزش به کودکان چیست؟

مهارت های زندگی کودک 10 ساله

1.می توانند از نقشه و قطب نما استفاده کنند.

آگاهی فضایی فقط بخش کلیدی آموزش STEM نیست. همچنین از گم شدن ما جلوگیری می کند. با آموزش به کودکان خود شروع کنید که چگونه به صورت ذهنی از محله، مدرسه یا زمین بازی مورد علاقه خود نقشه برداری کنند. سپس نقشه قدیمی و قطب نما را بشکنید و به پیاده روی در جنگل بروید، فرزندتان را به چالش بکشید تا یک روز صبح با ماشین خود به مدرسه برود. در حالی که هر کودکی باید بتواند بدون استفاده از دستگاه به صورت ناوبری کار کند، ایده خوبی است که از آنها نیز یاد بگیرید که دستورالعمل‌های ناوبری را در تلفن‌ها دنبال کنند که این یک  مهارت های زندگی مدرن است.

2.آنها می توانند گفتگو را انجام دهند.

در اینجا یک آمار نگران کننده وجود دارد: بیش از نیمی از نوجوانان امروزی از پیامک برای برقراری ارتباط منظم با دوستان خود استفاده می کنند، در حالی که تنها یک سوم آنها به طور مداوم رو در رو صحبت می کنند. این یک مشکل است، زیرا بچه‌ها باید بدانند که چگونه نه تنها برای مصاحبه‌های دانشگاهی و شغلی، بلکه برای ایجاد روابط پایدار و صادقانه، یک مکالمه انفرادی را ادامه دهند. با ممنوع کردن وسایل از روی میز شام به آنها کمک کنید.

3.دست دادن محکمی دارند.

دست بدهید، تماس چشمی برقرار کنید، با دقت گوش دهید و حرف مردم را قطع نکنید – اینها  مهارت های زندگی هستند که با توجه به توانایی های زیاد صفحه نمایش ما برای جلب توجه، مهم تر از همیشه هستند. چرا؟ آنها اعتماد به نفس را القا می کنند، اعتماد به دست می آورند و پایه ای محکم برای یک زندگی اجتماعی سالم هستند. با آموزش دست دادن قدیمی به آنها شروع کنید:

مرحله 1: با ناف و انگشتان پا که به سمت شخصی که سلام می کنید، تماس چشمی برقرار کنید.

مرحله ۲: لبخند بزنید و دست طرف مقابل را بفشارید، طوری که انگار دارید یک گالن شیر می‌گیرید – نه خیلی سفت و نه خیلی نرم.

مرحله 3: در حالی که همیشه لبخند می زنید و تماس چشمی خود را حفظ می کنید، حداکثر سه بار به بالا و پایین تکان دهید.

4.آنها می دانند چگونه تنها باشند.

اگر کودکی نتواند به تنهایی، بدون دوستان یا خانواده به افکار خود بپردازد، زمانی که به حال خود رها شود دچار اضطراب جدی می شود. با توجه به قشربندی کار و خانواده، حتماً این اتفاق می افتد. برای تغییر این پویایی، چرا گوشه ای از خانه خود را به «گوشه ای آرام» اختصاص ندهید که شامل یک صندلی راحت، یک میز کار کوچک، و چند اسباب بازی و فعالیت آرامش بخش است. در حالی که آنها از زمان تنهایی لذت می برند، شما هم استراحت خواهید داشت.

5.آنها می توانند شنا کنند.

در حالی که کلاس‌های شنا برای کودکان نوپا رایج است، آکادمی اطفال آمریکا کلاس‌های شنا را برای کودکان زیر ۴ سال توصیه نمی‌کند، زیرا شواهد کمی وجود دارد که چنین برنامه‌هایی احتمال غرق شدن را کاهش می‌دهند و می‌توانند والدین را به ایجاد احساس امنیت کاذب سوق دهند. بعد از تولد ۴ سالگی فرزندتان، او را در استخر ببرید.

6.آنها می توانند از موجود زنده دیگری مراقبت کنند.

مراقبت از حیوان خانگی – و زنده نگه داشتن آن – به بچه ها کمک می کند که همدلی را بیاموزند، یکی از مهم ترین مهارت هایی که می توانند توسعه دهند. اگر حاضر نیستید به درخواست های آنها برای داشتن یک سگ خانوادگی تسلیم شوید، گزینه های آسان تری وجود دارد: خرچنگ گوشه نشین، ماهی قرمز، پروانه یا حتی یک گیاه خانگی.

7.آنها می توانند اخبار آنلاین را مرتب کنند.

بچه ها فقط نباید بدانند که چگونه از محتوا و افراد خطرناک آنلاین اجتناب کنند. آنها همچنین باید بیاموزند که چگونه مصرف کنندگان و سازندگان وب حساس باشند، به ویژه با توجه به افزایش نگران کننده اخبار جعلی. یک مطالعه اخیر نشان داد که کمتر از نیمی از کودکان 10 تا 18 ساله می‌گویند که می‌توانند اخبار جعلی را از روی معامله واقعی بگویند، به همین دلیل است که احتمالاً از هر چهار نفر تنها یک نفر به سازمان‌های خبری اعتماد زیادی دارد. برای کمک به فرزندانتان برای غلبه بر سردرگمی، روی درک مطلب و مهارت های تفکر انتقادی تمرکز کنید. یکی از راه‌های انجام این کار خارج از مطالعه واقعی با هم این است که با یک مدخل ویکی‌پدیا یا مقاله آنلاین «نقطه اشتباهات» را بازی کنید، سپس یک وبلاگ خانوادگی راه‌اندازی کنید.

8.آنها می توانند تغییر ایجاد کنند.

از آنجایی که ما هنوز تمام خریدهای خود را با استفاده از تلفن های هوشمند خود انجام نمی دهیم، بچه ها هنوز باید راه خود را در ربع، سکه، نیکل و سکه بدانند. انجام برخی از تراکنش‌های تمرینی توسط آنها، با یک انگیزه اضافی: هر بار که سکه‌های صحیح را به شما پس می‌دهند، پول را در قلک خود می‌گذارند.

9.آنها می دانند چگونه پس انداز کنند.

پس انداز پول برای بهترین ما سخت است، بنابراین مهم است که با کمک هزینه هفتگی فرزندتان زودتر شروع کنید. ابتدا به آنها اجازه دهید تا نیمی از آن را برای هر چیزی که می خواهند خرج کنند، سپس بقیه را در قلک قرار دهید. هنگامی که آنها به اندازه کافی پس انداز کردند – مثلاً 150 دلار – به بانک بروید و یک حساب پس انداز راه اندازی کنید. حتماً به صورت آنلاین وارد حساب خود شوید، به آنها نشان دهید که چگونه پول خود را از طریق مرورگر مدیریت کنند و به آنها کمک کنید تا یک برنامه پس انداز بلندمدت ایجاد کنند.

10.آنها می توانند آرام باشند.

کودکان نباید همیشه بیش از حد تحریک شوند – یا احساس کنند که نیاز دارند. مطالعات نشان داده‌اند که تمرین‌های تمرکز حواس می‌تواند به کودکان کمک کند توجه، احترام و تمرکز بیشتری داشته باشند و در عین حال استرس و رفتارهای بیش فعالی را کاهش دهند. برای اینکه کودکتان را به مدیتیشن سوق دهید، آسان شروع کنید: از او بخواهید بی حرکت بنشیند، استراحت کند و روی روند تنفس تمرکز کند. این یک آموزش مفید در مورد هنر مهم نشستن است.

11.آنها می توانند اتاق خود را تمیز کنند.

نظافت به کودکان می آموزد که چگونه برای دارایی های خود ارزش قائل شوند و فضای خود را سازماندهی کنند. به آنها اجازه دهید جارو کردن، پاک کردن و گردگیری را آزمایش کنند، اما مهمتر از آن، مطمئن شوید که می‌دانند چگونه اتاقشان را به تنهایی سازماندهی کنند – و سپس شلوغی کنند.