۰ نفر

تحلیل شاخص گروه خودرویی؛

فراز و نشیب های شاخص گروه خودرویی و پیش بینی وضعیت گروه

۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۰۲
کد خبر: 705304
فراز و نشیب های شاخص گروه خودرویی و پیش بینی وضعیت گروه

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفتند که با فرمول جدید شورای رقابت، قیمت قطعات خودرو در ۱۴۰۲ بین ۳۰ الی ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی، تحلیلگر بازارهای مالی؛ عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفتند که براساس تصمیم کمیسیون تلفیق موضوع عرضه خودرو در بورس کالا از لایحه بودجه سال آتی، حذف شده است.

خودروسازان و قطعه‌سازان در نامه‌ای مشترک به رئیس شورای رقابت، ضمن ارائه دلایلی در خصوص انحصاری نبودن صنعت سواری، در پیشنهاد مشخصی خواستار فروش خودرو در بورس کالا شدند.

به علاوه گویا شرکت های خودرویی نیز به وزارت صمت نامه زده اند و اعلام کردند که در این طرح خودرو عرضه نخواهند کرد و انجمن خودروسازان ایران در نامه ای جداگانه به مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با توجه به مغایرت برنامه پیش فروش ۵۰۰ هزار خودرو داخلی در سامانه یکپارچه با قانون سازمان حمایت، خواستار تجدیدنظر در تصمیم پیش‌فروش وزارت صمت شد.

 در کل اخبار مثبت و منفی گروه خودرو زیاد شده است ولی از دید نموداری گروه خودرو کار خودش را میکند و در حال تکمیل شاخه  (E) از مثلث چندین ساله می باشد. این شاخه می تواند کارکشنی سه موجی باشد یا هر الگوی دیگر کارکشنی . لذا به نظر کف قبلی حمایت خوبی برای پایان (E) است. محدوده حمایتی را ۲۵۱۰۰۰-۲۶۹۰۰۰ لحاظ نموده ایم و با اتمام این الگوی بلند مدت مثلث خنثی انتظار برگشت قوی از این محدوده فعلا پیش بینی منطقی خواهد بود. مقاومت های مهم ۳۲۸۰۰۰ و ۳۸۳۰۰۰ می باشد. سقف تاریخی شاخص خودرو بسیار بالاتر و محدوده ۶۲۰۰۰۰ است.

فراز و نشیب های شاخص گروه خودرویی و پیش بینی وضعیت گروه: