۰ نفر

خبرنگار وال استریت ژورنال: تیم فنی آژانس به تهران سفر می کنند

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۲۱
کد خبر: 706888
خبرنگار وال استریت ژورنال: تیم فنی آژانس به تهران سفر می کنند

خبرنگار نشریه وال‌استریت ژورنال از احتمال سفر تیم فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در روزهای آینده، در چارچوب توافق اخیر ایران و آژانس اتمی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، لارنس نورمن روز چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: من دریافته‌ام که تیم فنی آژانس آخر هفته راهی تهران خواهد شد. وی افزود که هفته آینده تصویر روشن‌تری درباره روند اجرای توافقات به‌عمل آمده با ایران حاصل خواهد شد.

در همین پیوند «اشتفنی لیختن‌اشتاین» خبرنگار خبرنگار اتریشی نیز که در حوزه مسائل هسته‌ای و سیاست خارجی فعالیت می‌کند با انتشار پیامی در توئیتر، این خبر را تائید کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی  و سازمان انرژی اتمی ایران هفته پیش، در پی سفر  دو روزه رافائل گروسی مدیرکل آژانس به تهران توافقاتی را در خصوص حل‌وفصل مسائل پادمانی صورت دادند که بر اساس آن، ایران به صورت داوطلبانه به آژانس اجازه می‌دهد تا چنانچه مقتضی باشد فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند. روش اجرای آن قرار شد در جلسات فنی بین دو طرف مورد توافق قرار می‌گیرد.

گروسی هفته پیش در حاشیه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگاران گفته بود که تیم فنی این سازمان به زودی برای شرکت در جلسات با ایران در خصوص حل وفصل مسائل پادمانی، راهی تهران می‌شود.

وی امروز (چهارشنبه) به خبرنگاران در وین گفت که مدالیته (روش) همکاری‌های دو طرف ظرف روزهای آینده مشخص خواهد شد و «من در حال اعزام یک تیم فنی برای اجرای این (توافق) هستم» وی افزود: «دلیلی وجود ندارد که فکر کنم مشکلی پیش می‌آید. البته باید منتظر باشیم»

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که توافقات به عمل آمده با آژانس در چارچوب قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس شورای اسلامی اجرا می‌شود.  «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان چند روز پیش در این باره گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی بر عملکرد ما ارزیابی و نظارت دارد و این نظارت‌ها باید در قالب چارچوب‌ها و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران انجام شود.