۰ نفر

وقوع انفجار در تجمع خبرنگاران در مزار شریف + عکس

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۲۵
کد خبر: 705919
وقوع انفجار در تجمع خبرنگاران در مزار شریف + عکس

منابع خبری افغانستان از وقوع انفجار در تجمع خبرنگاران در مزارشریف در شمال این کشور خبر دادند. براساس گزارش‌های اولیه در این انفجار تاکنون دستکم ۴ تن شهید شده و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، منابع در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ از وقوع انفجار در یک تجمع خبرنگاران محلی خبر دادند.

یک منبع در این رابطه گفت: انفجار دقایق قبل در مرکز فرهنگی «تبیان» (خبرگزاری آوا) رخ داده و قرار بود در این مرکز از خبرنگاران تقدیر شود.

این منبع مدعی شده که تاکنون ۱۰ نفر در این حادثه زخمی شدند. طالبان تاکنون در این رابطه اظهارنظری نکردند.

از سوی دیگر خبرگزاری الجزیره خبر داده که در انفجار امروز مزارشریف، چهار نفر شهید شده و ۱۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند. همچنین حال تعدادی از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.

همچنین خبرگزاری آوا که میزبان خبرنگاران در مرکز فرهنگی تبیان بوده، در خصوص این انفجار گزارش داد که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که دست‌کم سه نفر شهید و ۳۰ نفر زخمی شده‌اند.

آوا افزوده که هویت شهدا و زخمی‌ها مشخص نیست و گفته می‌شود شمار زیادی از خبرنگاران نیز در میان زخمیان هستند.

 در زمان وقوع انفجار ۲۵ خبرنگار در مراسم حضور داشته‌اند. وضعیت زخمی‌ها خوب گزارش شده‌است. در این میان، گفته می‌شود که وضعیت سجاد عباسی؛ کارشناس برنامه فرهنگی نامساعد است.

انفجار امروز مزارشریف در حالی صورت گرفت که روز پنجشنبه گذشته والی بلخ در طالبان نیز طی یک حمله انتحاری کشته شده بود.

حمله‌ انتحاری بر دفتر محمدداوود مزمل، والی طالبان در ولایت بلخ صبح روز پنج‌شنبه (۱۸ اسفند) انجام شد. براساس اعلام طالبان، در این حمله خود مزمل با دو «غیرنظامی» دیگر کشته شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در توییتی، این انفجار را به «دشمنان اسلام» ربط داده و از آغاز تحقیقات در این باره خبر داده است. گروه داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

 انفجار در تجمع خبرنگاران در مزار شریف + عکس

 انفجار در تجمع خبرنگاران در مزار شریف + عکس

 انفجار در تجمع خبرنگاران در مزار شریف + عکس

 انفجار در تجمع خبرنگاران در مزار شریف + عکس